"ראיתי שני קורבנות שוכבים על הרצפה. זה נורא, פשוט נורא". אביבה, עדת ראייה שהייתה אתמול בקניון בונדי ג'נקשן בפרבר של העיר סידני, לא דמיינה שהשופינג שלה ייגמר בסכנת חיים. כפי שסיפרה לרדיו מקומי, היא ברחה כדי להגיע למכונית שלה כשראתה את חלק מהנרצחים.
בן 40 דקר אתמול למוות שישה בני אדם - חמש נשים וגבר. הוא פצע עוד לפחות שמונה, בהם תינוק שנפצע קשה מאוד. הם פונו לבתי חולים בעיר. מאות אנשים מבוהלים פונו מהקניון ההומה באמצע השבת.
2 צפייה בגלריה
yk13882869
yk13882869
(זעזוע עמוק. מבקרים יוצאים מזירת הטבח בקניון | צילום: אי־פי, Rick Rycroft)
מסע הרצח בקניון החל בסמוך לדוכן הפלאפל הישראלי של הקניון, בשם "קיבוץ". לדברי עדויות שהגיעו ל"ידיעות אחרונות", שהו בקניון בזמן הרצח יהודים וישראלים רבים. מדובר בקהילה באזור שבו נמצאת קהילה יהודית גדולה, וישנם גם ישראלים רבים שמתגוררים בפרבר השקט.
נכון למועד סגירת הגיליון, המניע לאירוע עוד לא ברור. המשטרה המקומית הודיעה תחילה כי נבדק חשד לטרור וכי הדוקר פעל לבדו - אך לאחר מכן סייגה את הטענה שמדובר בטרור.
2 צפייה בגלריה
yk13882878
yk13882878
לאחר שחוסל. הדוקר מסידני | צילום: מתוך X
שוטרת של משטרת סידני הייתה זו שחיסלה בסופו של דבר את הדוקר. אחד מעדי הראייה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה אישה שוכבת על הרצפה - לפני שפנה להתחבא בחנות תכשיטים. בתיעודים שפורסמו ברשתות נראו המונים בורחים ממרכז הקניות, וניידות משטרה מגיעות לאזור.
שי לוין, ישראלי שגר סמוך למקום, אמר ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet ש"כל האזור שם חסום, אנחנו כרגע חסומים כי זה נמצא ליד צומת די מרכזי פה באזור. יש מסוקים באוויר והכוחות מסתובבים עם נשקים אוטומטיים - זה מראה מאוד נדיר".
היום צפויה להתקיים בסידני עצרת תמיכה בישראל, אך לפי שעה לא ברור אם אכן תתקיים. לאחר פרוץ המלחמה העידו ישראלים רבים בסידני על עלייה בגילויי האנטישמיות. נינה וייסמן-לוי, ישראלית שמתגוררת באוסטרליה כבר 20 שנה, אמרה אז כי "ההרגשה שלנו אחרי 7 באוקטובר הייתה בעיקר חוסר אונים. יהודים בוחרים להסתיר סממנים מחוץ לבית".