המספרים לא משקרים. חוץ מקטגוריית איבודי הכדור, דני אבדיה נמצא בעונת שיא בקריירה. הוא פתח בחמישייה בכל משחק שבו היה כשיר, שיחק יותר דקות, שיפר את ממוצע הקליעה שלו ל-2 ב-7 אחוז והגיע ל-50 אחוז (!) מהשדה, שידרג את האחוזים מהשלוש, לקח יותר ריבאונדים, הלך יותר לקו העונשין, מסר יותר אסיסטים, וקלע חמש נקודות יותר מאשר ממוצע הקריירה שלו.
שימו אותו גם בסטטיסטיקות מטריות – כמה הוא יעיל פר 48 דקות, כמה אגלי זיעה הוא מוריד כשבוושינגטון יש מינוס שש מעלות ו-50 אחוזי לחות.
ארבע שנים בליגה זו תקופת זמן מספיק ארוכה כדי לדעת מה אבדיה כן, ובמיוחד מה הוא לא. הוא לא סקורר, והוא לא יצרן של מצבי קליעה לעצמו. הוא יותר יצרן נקודות בהתקפות מעבר ובמהלכים קבוצתיים. גם אם תוציאו את ג'ורדן פול וקייל קוזמה מהחמישייה, אבדיה לא יהפוך לספק נקודות. זה לא בסיסטם שלו. זאת אומרת, בניגוד לשני השחקנים שצוינו כאן או בראדלי ביל מהשנים האחרונות, הפורוורד הישראלי הוא לא שחקן של סטטיסטיקות בתוך קבוצה גרועה. והוא גם לא סופרסטאר שיוביל קבוצה לאליפות אפילו ככינור שני. הוא לא כזה טוב.
הסיטואציה הכי טובה עבורו היא כינור שלישי בקבוצת פלייאוף. עוד יותר טובה: שחקן שעולה מהספסל ומהווה עוגן כשהחמישייה הראשונה נחה. זה תפקיד של 25 דקות במשחק, קצת פחות מכפי ששיחק השנה. טוני קוקוץ' עשה מזה קריירה ב-NBA.
אבל כדי שכל זה ייתכן, אבדיה חייב לברוח. וושינגטון וויזארדס היא הגרסה הספורטיבית לתוכנית להגנת העדים של משרד המשפטים האמריקאי. מאז 1980 היא הופיעה 17 פעמים בפלייאוף והפסידה 11 פעמים בסיבוב הראשון. עברו אצלה שחקנים נהדרים. חלקם, כמו בן וואלאס, ראשיד וואלאס, כריס וובר וריצ'רד המילטון, פרחו רק אחרי שעזבו את המועדון. אחרים, רוד סטריקלנד וג'ון וול, נשרפו במועדון. מי שכבר הצליח, גילברט ארינאס, שרף את עצמו מחוץ לפרקט. קללה. הם ביזבזו בחירות דראפט גבוהות על קוואמי בראון ויאן וסלי (מי? בדיוק), אפילו מייקל ג'ורדן כשחקן ובעלים לא הצליח לעזור להם.
הוויזארדס נמצאים על צומת, אי של אסונות. הם מקבלים שחקנים שאלופות יורקות מתוכן. אוסף של אגואים במשחק קבוצתי. עד שהעניין הזה יתנקה ויתוקן, יעברו כמה עונות. אבדיה נכנס כעת לשנות השיא שלו כספורטאי, ככדורסלן. במושגי ספורט הוא באמצע החיים. הוא צריך להמשיך לתחנה הבאה.
הסיטואציה הכי טובה עבור דני היא לנגן כינור שלישי בקבוצת פלייאוף. עוד יותר טובה: שחקן שעולה מהספסל ומהווה עוגן כשהחמישייה הראשונה נחה. טוני קוקוץ' עשה מזה קריירה ב-NBA