1. מלכוד 99

זה קרה בדקה ה-48 של המשחק נגד הפועל פ"ת: יוסי אבוקסיס ראה בפעם הראשונה בקדנציה הנוכחית שלו בהפועל ת"א את הרשת זזה מאחורי שוער היריבה - אבל עם שריקת הסיום התברר שגם זה לא הספיק לו לניצחון בכורה, כי אבי ריקן שלח בדקה ה-99 כדור חופשי אדיר לחיבורים והשווה ל-1:1. לא בטוח שהנקודה הזאת תעזור להפועל פ"ת לשרוד, אבל מה שבטוח זה שהאדומים תקועים עדיין עמוק בבוץ.
2 צפייה בגלריה
yk13883905
yk13883905
(ריקן מכניע את הפועל ת"א בכדור חופשי אדיר בתוספת הזמן | צילומים: עוז מועלם)
היה זה ערב שבו הפועל ת"א הכתימה את המועדון עם שיא שלילי של 690 דקות ללא כיבוש. היא נמצאת במרחק של שתי נקודות בלבד מהקו האדום, ואם אשדוד תנצח הערב את מכבי נתניה היא תמצא את עצמה מתחתיו.
הפועל פ"ת עוד תרמה ליריבה באדום עם הרחקה חסרת אחריות של רז שטיין בעקבות עבירה על איהאב גנאים בדקה ה-29, אלא שגם עד אז הייתה רק קבוצה אחת על המגרש. אומנם לחוצה ולא מדויקת, אבל כזו שהגיעה למספיק הזדמנויות, כולל הרחקה מהקו של הבלם ניקו אנטוניץ' ומספר החמצות של הישאם לאיוס. אחרי ההפסקה נכנס מאוויס צ'יבוטה במקום עומר סניור כדי להוסיף מחץ, ושלוש דקות מפתיחת המחצית נשבר הקרח עם בישול של גנאים לרן בנימין.
2 צפייה בגלריה
yk13883575
yk13883575
דין דוד שוב כובש | צילום: ראובן כהן
אלא שדווקא אחרי השער, ולמרות החיסרון המספרי, הפועל פ"ת הפכה למסוכנת יותר. זה לא שהיא הציגה כדורגל גדול, אבל פורצ'ן באסי לא התייאש והמשיך לנסות. מה שעשה את ההבדל הייתה בסופו של דבר כניסתו של ריקן, שעשה נזקים רבים לאדומים בימיו במכבי ת"א. אמש, בשנייה האחרונה של המשחק, הוא שלח בעיטה מושלמת לחיבורים, ואם הפועל ת"א תרד בסופו של דבר - היא תדע מה היה הגורם המכריע. (נדב צנציפר)

2. עונש שבת

בבית"ר ירושלים חשבו כבר שמאבקי התחתית מאחוריהם. הניצחונות 0:3 על מכבי פ"ת ומכבי נתניה יצרו רושם שברק יצחקי הצליח לייצב את הקבוצה ולהעלות אותה על המסלול, אבל אתמול הגיעה לטדי הפועל חדרה שהורידה אותה לקרקע עם 0:1 קטן-גדול.
המשחק התנהל בדיוק כמו שחיים סילבס רצה. בית"ר החזיקה רוב הזמן בכדור, אבל בלי להגיע כמעט להזדמנויות, וחדרה עקצה בצד השני במצב הממשי הראשון שלה, רגע לפני הירידה להפסקה. במחצית השנייה המארחים לא הצליחו למצוא את עצמם, ובעיקר לא את הרשת של גיא הרמן, שהחליף את אוהד לויטה הפצוע.
אוהדי בית"ר רבים לא אהבו את העובדה שהמשחק נערך במהלך השבת, אבל למרות זאת 15 אלף מהם הגיעו לטדי כדי לדחוף את קבוצתם. אלא שבמקום עונג שבת הם קיבלו הרבה מתח ועצבים. רגע מענג אחד היה בכל זאת, כשבדקה ה-15 הם עשו כבוד לקפטן המילואימניק של הפועל חדרה, מנשה זלקה.
בית"ר פתחה בסערה במטרה להשיג ניצחון ליגה שלישי ברציפות, אבל הייתה שם בעיקר רוח בלי גשם. חדרה נערכה מאחור וכבשה בהזדמנות הראשונה שלה (44): יוסיפ טומאשביץ' הגביה משמאל וג'יימס אדניי נגח פנימה. המארחים המשיכו לתקוף בעצלתיים, ובדקה ה-58 הם כמעט נותרו בעשרה שחקנים כשדוד פוקסמן הרחיק את פלאמן גלאבוב, שעצר את אלעד מדמון בדרך לשער, אבל שופט ה-VAR זיו אדלר זיהה עבירה מוקדמת של טומאשביץ' על טימוטי מוזי. בית"ר ניצלה מהרחקה, אבל לא מההפסד. ככה זה כשלא מבקיעים כבר בארבעה משחקי בית ברציפות. (לירן ביטון)

3. זבנג - וגמרנו

שבעה משחקים בכל מסגרות ללא ניצחון זה לא משהו שמכבי חיפה רגילה אליו, אבל זו בדיוק המציאות שלה בחודש האחרון, מה שעלה לה בהדחה מאירופה ומגביע המדינה ובאיבוד הסיכוי הממשי לזכות באליפות רביעית ברציפות. אתמול השרשרת נקטעה עם ניצחון 0:1 ביתי על בני-סכנין, אבל למרות שהפער ממכבי ת"א ירד לשבע נקודות, קשה לומר שזה העלה משמעותית אצל הירוקים את מפלס האופטימיות שזה עדיין אפשרי. לרובי קין מחכה אומנם מחר משחק לא פשוט בבאר-שבע, אבל גם מסאי דגו יצטרך עוד לעבור את המשוכה הזאת - כך שמוקדם עדיין לפתח ציפיות.
מכבי חיפה לא הציגה יכולת גבוהה, ממש לא, אבל הקהל נהנה ממשחק פתוח והתקפי שהוכרע מוקדם מאוד, אחרי 57 שניות בלבד. קני סייף שלח רוחב משמאל, רותם קלר ניסה להרחיק אבל הכדור פגע באיתי בן-חמו והגיע לדין דוד, שדחק מול שער חשוף פנימה. שער 12 שלו העונה והראשון אחרי חודשיים של היעדרות בגלל פציעה.
המארחים ניסו לרכוב על גל ההתלהבות ולהגדיל את היתרון, אבל בלי הצלחה, ובמחצית השנייה סכנין הוכיחה שהיא ראויה לשחק בפלייאוף העליון. היא יזמה והגיעה למצבים רבים, אבל נתקלה ביום מצוין של שריף כיוף. אחרי השער שספג באשמתו נגד מכבי ת"א, הפעם השוער היה אחד הגורמים המרכזיים לניצחון הירוק. ענאן חלאילי שיחק את עשר הדקות האחרונות על רגל אחת, אחרי שנפגע שוב בברך ודגו סיים את מכסת החילופים, ובחיפה מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית, שעלולה לטרפד את המעבר שלו לבלגיה. (שמעון אלבז)