האש בצפון לא עוצרת: חבר כיתת הכוננות בקיבוץ חניתה, לוחם צה"ל במילואים, נפצע אתמול בצהריים באורח קשה כתוצאה מפגיעת כטב"ם נפץ במרכז הקיבוץ. מהמרכז הרפואי לגליל שבו הוא אושפז, מורדם ומונשם, נמסר כי מצבו יציב.
במהלך סוף השבוע נשמעו אזעקות בשורת יישובים באצבע הגליל מחשש לחדירת כלי טיס עוין ושוגרו עשרות רקטות ופצמ"רים לעבר יישובים ומוצבים בגליל המערבי והעליון. כטב"ם נוסף התפוצץ בסמוך לזירת הפגיעה בחבר כיתת הכוננות.
1 צפייה בגלריה
yk13883717
yk13883717
(צילום: Avi Ohayon, רויטרס)
בסמוך לשעה שבע בערב אמש התפוצץ כטב"ם גם בשטח פתוח בסמוך לקיבוץ כפר בלום. התושבים בקיבוץ שמעו אותו טס בגובה נמוך מעל בתיהם וסיפרו כי לא קיבלו כל התרעה על כך: "שמעתי את הזמזום מעל הבית בסביבות עשרה לשבע ולא חשבתי שזה משהו חריג", תיארה נתי אזרד, תושבת הקיבוץ.
"אחרי שלוש דקות היה פיצוץ חזק וברחנו לבית ולא הבנו מה קורה, וכעבור כמה דקות קיבלנו הודעה שפגע כטב"ם". קיבוץ כפר בלום, המרוחק כשישה קילומטרים מגבול לבנון, לא פונה מתושביו בניגוד לשאר היישובים הסמוכים לו למרות מצב המלחמה הנמשך בו כל העת. בשבועות האחרונים פגעו כמה רקטות וכטבמ"ים בשטחי הקיבוץ ובמרחבים סמוכים.
"זה היה יכול להיגמר אחרת ולפגוע באחד הבתים שלנו, אני לא מבינה למה מחכים? שיפנו אותנו מכאן. ילדים משחקים בחוץ בשעות האלו. זה לא ייאמן", הוסיפה אזרד.
היא סיפרה כי "אנחנו לא ישנים בלילה כאן, כל היום חיל האוויר מעלינו וכל הזמן התרעות וירי. אי-אפשר עוד להשאיר אותנו במצב הזה. בימים האחרונים שוב ושוב היו התרעות שווא על חדירת כטב”מים אבל ברגע האמת לא הייתה כל התרעה. אנחנו בהלם, לא מבינים איך יכול להיות דבר כזה. איפה חיל האוויר שנמצאים כאן כל הזמן בשמיים ולא יירטו את הכטב"ם".