המצב הביטחוני והקניות לפסח הביאו לזינוק חד של 8.5% בהוצאות של הציבור הישראלי באשראי לעומת יום ראשון בשבוע שעבר, כך עולה מנתוני חברת שבא. המציאות הבטחונית משתקפת גם בצעדים של חלק מרשתות השיווק, כמו רמי לוי ויוחננוף, שביטלו זמנית את המשלוחים בהזמנות באינטרנט. ביוחננוף מסרו כי משלוחי אונליין "בוטלו זמנית עד לאחר הפסח בשל חוסרים בעובדים וזמינות עופות טריים". לקוחה של רשת רמי לוי קיבלה אתמול מסרון על ביטול הזמנה של 450 שקל שערכה באונליין. "בגלל המצב הביטחוני, אנו נאלצים לבטל את הזמנתך".
הלקוחה התקשרה לשירות הלקוחות ונהנציג שעימו שוחחה אישר את ביטול ההזמנה ואמר שזה בגלל המצב הביטחוני. לדבריו ברמי לוי עצרו את המשלוחים וכרגע אין צפי למתי יחודשו.
1 צפייה בגלריה
yk13884429
yk13884429
(צילום: דנה קופל)
גם אנחנו התקשרנו לשירות הלקוחות של הרשת. לשאלה האם משלוחי האונליין בוטלו נענינו: "נכון", שאין לדעת מתי יחודשו וכי "להרבה לקוחות ביטלו בגלל המצב". לשאלה האם זה קשור לאיראן, ענה הנציג שכן. בשירות הלקוחות בווטסאפ ענו לנו באופן קצת שונה: "כרגע אין זמינות באתר בעקבות עומסים והמצב הביטחוני".
יש לציין כי רשתות אחרות לא ביטלו את משלוחי האונליין. בענף אומרים כי "בתקופה הזאת תמיד יש עומסים וקשה למצוא משלוחים, אבל לא נהוג לבטל למי שכבר הזמין משלוח. ייתכן ששליחים חוששים לצאת לדרכים, או שיש מחסור בשליחים בגלל החגים ובשליחים מהמגזר בגלל המצב הביטחוני". מרמי לוי נמסר: "לא ביטלנו. יש עומס לפני החג והאתר כרגע בתפוסה מלאה. מנסים למצוא פתרונות להגדיל תפוסה".