טרגדיה נוראה התרחשה אתמול בדירה שיקומית לאנשים עם מוגבלויות קוגניטיביות שנמצאת בשכונת פסגת זאב בירושלים: שני גברים, בשנות ה-30 לחייהם, נספו בשריפה שפרצה בהוסטל ברחוב אורי בראון. שבעה בני אדם נוספים נפגעו.
2 צפייה בגלריה
yk13884826
yk13884826
(זירת האירוע. נהג אוטובוס מנע אסון כבד יותר | צילום: גיל יוחנן)
השריפה החלה בקומה השנייה של מבנה המגורים בן שתי הקומות, שבו חיים גברים בגילים שונים המתמודדים עם אוטיזם ועם תפקוד שכלי נמוך. מחקירה ראשונית עולה חשד כי השריפה החלה לאחר שאחד מדיירי הבית שיחק באש והצית ספה. שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נהרגו, שבעה נוספים נפצעו בדרגות חומרה שונות ואושפזו בבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים.
2 צפייה בגלריה
yk13885177
yk13885177
הקירות השרופים בתוך הבית | צילו: דוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים
ממד"א נמסר כי שני פצועים קשה באירוע הם "נער בן 14, שחולץ כשהוא מחוסר הכרה, 40 אחוז מגופו מכוסים בכוויות, והוא סובל גם משאיפת עשן, וילד בן שבע שנפגע אף הוא מכוויות ושאף עשן. השניים הורדמו, הונשמו ופונו לבית חולים. שלושה גברים נוספים נפגעו באורח בינוני ושניים אושפזו במצב קל".
אסון כבד אף יותר נמנע הודות לערנותו של נהג אוטובוס, שראה את העשן מכביש ראשי סמוך והודיע על כך לכוחות ההצלה. הדיווח על השריפה התקבל במוקד כבאות והצלה בשעה 6:41 בבוקר, וחמישה צוותים הוזעקו לזירת השריפה, חילצו את הנפגעים והמשיכו בפעולות לכיבוי השריפה ולמניעת התפשטות האש לשאר חלקי המבנה.
מנהל עמותת "עלי שיח", שמנהלת את ההוסטל, סיפר: "הייתי פה לפני שבוע. הכל היה נראה בסדר. זו טרגדיה. אנחנו קיימים כמעט 40 שנה ומעולם לא קרה לנו אירוע כזה".
העמותה פירסמה אתמול הודעה שבה מסרה: "אנו כואבים את האסון הנורא, עומדים לצד המשפחות האבלות ומשפחות הפצועים, ומחבקים אותן בשעתן הקשה. נעשה כל שביכולתנו כדי לתמוך בהן ולעמוד לצידן ככל שנדרש. בנוסף, אנו מלווים מקרוב את הדיירים הפצועים המאושפזים ודואגים לרווחתם. "הצוות המקצועי של 'עלי שיח', הכולל אנשי מקצוע מתחום הטיפול הנפשי והסוציאלי, מעניק תמיכה רגשית לכלל הדיירים, המדריכים ואנשי הצוות בקהילות שלנו ברחבי הארץ. אנו מודעים לכך שאירוע כה קשה עלול להותיר חותם עמוק, ונפעל בכל דרך על מנת לסייע לדיירינו להתמודד עם השלכותיו. הנהלת 'עלי שיח' משתפת פעולה באופן מלא עם רשויות החוק והחקירה במטרה להבין את הנסיבות שהובילו לאסון. בתיאום עם הרשויות נבצע בדיקות מקיפות בכל המסגרות שלנו כדי להבטיח את ביטחונם ושלומם של כל הדיירים".