התגעגעתם אז באתי. בדיוק לפני שנה נפרד ברק בכר בקול רועד ממכבי חיפה ומאוהדיה לקראת האתגר האירופי. גם בתסריט הכי מופרך שלו, או של הקבוצה, לא היה תרחיש של קאמבק אחרי עונה אחת בלבד. שני דברים טרפו את המציאות והכתיבו אותה מחדש: 1. המאמן פוטר מהכוכב האדום מהר מאוד מהצפוי. 2. מסאי דגו לא הצליח להביא תואר, וברגע שבו הירוקים הבינו שהאקס חזר לשוק, המילה "תהליך" הוכנסה למגרסה.
1 צפייה בגלריה
לביא, שרי ואצילי
לביא, שרי ואצילי
(לביא, שרי ואצילי )

כרטיס אדום. על פניו, במבחן התוצאה דגו נכשל, כלומר במבחן התארים. אלא שמעבר לעובדה שבשלבים רבים של העונה מכבי חיפה שלו הציגה את הכדורגל היפה בליגה ורשמה קמפיין אירופי נהדר, חובה לציין שהמאמן הצעיר התמודד עם עזיבת שחקנים מרכזיים כמו עומר אצילי, צ'ארון שרי, מוחמד אבו-פאני וג'וש כהן. אם זה לא מספיק, דולב חזיזה מושבת מתחילת העונה, ולצד מכת פציעות לכל אורך הדרך, דגו חסר במאני-טיים את שני הסקוררים שלו – פרנצדי פיירו ודין דוד, שחזר רק לאחרונה. בנוסף, בניגוד למכבי ת"א וגם לתקופת בכר, דגו קידם צעירים, בראשם כמובן ענאן חלאילי, שבדרך להפוך לאקזיט.
דגו פגוע ומאוכזב מההחלטה להיפרד ממנו, והוא סבור שהגיע לו צ'אנס נוסף. למעשה, כבר לפני שבועות ארוכים הבעלים יעקב שחר והמנהל המקצועי גל אלברמן החליטו ללכת בכל הכוח על בכר, ואתמול זה הפך לרשמי. המאמן החדש-ישן יזכה לשכר של 500 אלף יורו לעונה בחוזה לשנתיים, לא כולל בונוסים עבור תארים ועלייה לשלב הבתים בליגת האלופות.
נפרדנו כך. יממה לאחר ה-0:1 הלא משכנע על סכנין, שקטע רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון, יצאה ההודעה של מכבי חיפה. ולמה כל זה קורה כשנותרו שבעה משחקים לסיום העונה ויש סיכוי תיאורטי לזכות באליפות, אתם שואלים? בשתי מילים: מכבי ת"א. הירוקים לא רצו לחכות לקיץ מחשש שהאלופה שבדרך תצליח לשים את ידיה על בכר אם רובי קין יעזוב.
"בפגישה שנערכה בין ראשי המועדון והמנהל המקצועי גל אלברמן בנושא זהות המאמן לעונה הבאה, ולאחר בחינה מעמיקה, התקבלה החלטה למנות את ברק בכר למאמן הקבוצה לשנתיים הבאות", נמסר בהודעה. "מסאי דגו נפגש לפני מספר ימים עם ראשי המועדון ועודכן בהחלטה וסיבותיה והוא יסיים את תפקידו בסיום העונה. בפגישה הדגישו ראשי המועדון את הערכתם והודו למאמן על קידום השחקנים הצעירים ושילובם בקבוצה הבוגרת ועל הדרך המכובדת במסע האירופי. בתום העונה, לאחר סיום משימותיה של הקבוצה, נדע להודות ולהיפרד כראוי מדגו".
מהרגע שבו בכר דחה את ההצעה מהנבחרת, דגו ידע שלא ימשיך, אבל כהרגלו שמר על פאסון והצליח להסתיר את התסכול הגדול.
אחד מחבריו אמר: "מסאי קיבל קבוצה שבעה אחרי שלוש אליפויות, כשכל הכוכבים עזבו והרכש היה מינימלי. מסאי כמו מסאי לא התלונן אפילו פעם אחת, והאמין בסגל. הוא קידם הרבה צעירים, מה שלא היה במועדון הרבה שנים. חבל, ויתרו עליו מהר מדי".
מה הלאה? בכר יהיה הקובע הבלעדי בכל הנוגע לרכש, והמטרה שלו היא לנסות להחזיר את השותפים המרכזיים לאליפויות. בראש הרשימה נמצא עומר אצילי, שמשחק באל-עין מהאמירויות, ויקבל הצעה לחוזה הגבוה בתולדות המועדון: כ-700 אלף יורו לעונה בחוזה לשלוש שנים. גם לקפטן לשעבר נטע לביא יוצע שכר גבוה, אך לא ברור אם קבוצתו היפנית גמבה אוסקה תסכים לשחררו. בכר כבר שוחח עם צ'ארון שרי שעזב בינואר לניימיכן ההולנדית והבטיח לחזור בסיום העונה, אבל הכל תלוי בקצב ההחלמה של בנו.
המאמן מתכוון להנחית שלושה זרים לפחות. לורנצו שימיץ' ושואו יעזבו, פיירו צפוי להימכר וכבר מחוזר ברוסיה ובטורקיה. אחד השמות החמים בפנקס של בכר הוא של שגיב יחזקאל, והמטרה היא גם לצרף שוער בכיר שיתחרה עם שריף כיוף.
כצפוי, בכר יגיע עם כל הצוות שלו, להוציא את גיא צרפתי. עמיר נוסבאום, מאמן קבוצת הנוער של המועדון, צפוי להיות עוזר המאמן, כאשר אריק בנאדו מועמד להחליפו בתפקיד הקודם.