טקס הענקת פרסי המצוינות במטבח הישראלי נערך אתמול במוזיאון תל-אביב, כשבמוקד עומדים העסקים שעצרו את הכל כשפרצה המלחמה והקדישו את זמנם כספם וכישרונם כדי להאכיל בהתנדבות לוחמים, מפונים ואנשים נוספים שנפגעו מאירועי 7 באוקטובר.
3 צפייה בגלריה
yk13885614
yk13885614
(אסף דוקטור מ"האחים" עם אסף גרניט ואורי נבון מ"מחניודה" | צילום: יאיר שגיא)
פרס הוקרה מיוחד הוענק לאחים דוקטור, חיים כהן, קבוצת R2M של רותי ברודו, קבוצת טאיזו אנד קו של יובל בן נרייה, קבוצת מחניודה של אסף גרניט, רותי רוסו – נציגת World Central Kitchen, ועוד שורה של מסעדנים שבזכותם הגיעו מדי יום עשרות אלפי מנות גורמה לחיילים, משפחות החטופים, נשות מילואימניקים, מטופלים של המערך סוציאלי, תלמידי בתי ספר לחינוך מיוחד, צוותים בבתי חולים ועוד אנשים ויעדים רבים בכל המדינה.
3 צפייה בגלריה
yk13885656
yk13885656
התמונה הקבוצתית של המסעדנים שנתנו את הלב במהלך המלחמה | צילומים: יאיר שגיא
ועדת הפרס, בראשה עמד עמית אהרונסון, ועימו היזמים נירית וייס, דוד קישקה וגרטל שיינר, בחרה גם בזוכים בקטגוריות קולינריות שונות במהלך האירוע, שמתקיים זו השנה השלישית בחסות אמריקן אקספרס ומטרתו להוקיר מצוינות ויצירתיות במטבח הישראלי. בין הזוכים: ג'ורג וג'ון הוכתרה כמסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי. השף המצטיין של המטבח הישראלי: אסף דוקטור. המסעדה החדשה המצטיינת: "תריסר" של שף ענר בן רפאל פורמן. השף המבטיח: שלום שמחה אלברט. פרס מצוינות לאוכל רחוב: שווארמה אמיל מחיפה. המוסד המצטיין של המטבח הישראלי: מסעדת "עזורה" בירושלים. המסעדה הכשרה המצטיינת של המטבח הישראלי: "ג'קו סטריט" בירושלים. המסעדה בעלת תפריט היין המקומי המצטיין: "הבסטה" בתל-אביב. מסעדת הקז'ואל המצטיינת: "בר 51" של השף מושיקו גמליאלי.
3 צפייה בגלריה
yk13885603
yk13885603
רותי רוסו נואמת בטקס | צילום: יאיר שגיא
בפרס מיזם הפוד-טק המצטיין זכה "קראט קוויאר", שממשיך לפעול גם בימים אלה, כשקיבוץ דן מפונה ומופגז על ידי חיזבאללה, ולייצר קוויאר שנחשב לאחד המשובחים בעולם. בתואר המיזם המצטיין לקידום המטבח הישראלי זכה "מאדמה לאדם", שנולד בעקבות 7 באוקטובר במטרה לחזק את הביטחון התזונתי הלאומי. השף יניב גור אריה חבר לאיילה נוי מאיר מבית הבד ריש לקיש ולשורה של ארגונים נוספים, וביחד הם דאגו לריכוז תוצרת חקלאית שאינה ניתנת לשיווק במטרה להפוך אותה למזון שניתן למכור או להעביר כתרומה לחיילים או למשפחות מפונים.