במקביל למתקפה האיראנית על ישראל, נורה מלבנון מטח של מעל 100 רקטות לעבר צפון הארץ. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו אתמול באמצעות חיל האוויר ומערכי ארטילריה אתרי טרור רבים של חיזבאללה בהם מפעל לייצור אמצעי לחימה בעומק לבנון, מחנה של לוחמי רדואן ומבנים צבאיים במרחבים הסמוכים לגבול.
אתמול בבוקר, סמוך לשעה עשר, יורטה בסמוך למושב מרגליות שבגליל העליון מטרה אווירית לא מזוהה שחצתה את הגבול. מוקדם יותר, בסמוך לשעה שבע בבוקר, פגעה אחת מהרקטות שירו חיזבאללה בשכונת מגורים בלב היישוב קצרין שבגולן. היא גרמה לנזקים בשורת בתים, כלי רכב ותשתיות.
1 צפייה בגלריה
yk13885372
yk13885372
(זירת נפילת הרקטה בקצרין, אתמול | צילום: מ.מ קצרין)
יהודה דואה, ראש מועצת קצרין הביע דאגה מהאירוע ואמר כי "אנחנו זקוקים לעוד מיגוניות עבור התושבים שלנו ולא מקבלים מענה. חייבים מיידית לדאוג להגנת אלו שאין להם פתרונות מיגון מתאימים". לדבריו, על רקע התוכנית הממשלתית לחיזוק ושיקום הצפון, מחויבת הממשלה להכניס אליה גם את קצרין ולתת את המענה הדרוש לחיזוקה: "היישוב שבגולן עומד בשורה אחת עם יישובי קו העימות הסמוכים לגבול ועליו להיכנס לכל החלטת ממשלה שמתייחסת להיבטי החיזוק והפיתוח הנדרשים בעקבות המצב".
על פי הערכות הצבא, המתקפה האיראנית כוונה גם כנגד בסיסים ויעדים ברמת הגולן. התושבים בגולן נקראו לשהות שלשום בלילה סמוך למרחבים מוגנים והעבירו את הלילה במתח רב. אמש ביקשו בכירי המועצה האזורית לחזק את רוחם של התושבים המודאגים ובהודעה שהופצה ביישובים כתבו: “לאחר לילה מרובה אזעקות בגולן אנחנו מבקשים לחזק אתכם על תפקוד מצוין”.
ראש המועצה, סא”ל במיל’ אורי קלנר, אמר לנו אתמול: "אנחנו לא מקבלים את זה ואומרים כל הזמן לצבא ולממשלה: 'לא נהיה רצועת הביטחון'. צה"ל צריך לעבור את הגבול ולהסיר את האיום. זו פעם ראשונה בכמעט 50 שנה שהאזרחים נדרשים לעמידה והאויב מנסה לפגוע בנו, להוציא אותנו מהיישובים, לקרוע את הקהילות. אנחנו רואים מה שקורה בגליל ואנחנו בגולן אומרים חד-משמעית, ערכית ומוסרית: אנחנו נשארים ביישובים. למרות כל מה שקורה ויקרה. זו הארץ שלנו, זו המדינה שלנו ולכן אנחנו נישאר".