1. הנקודה של בלבול

מ.ס אשדוד רצתה לנצח כדי לטפס מעל לקו האדום ולדחוק מתחתיו את הפועל ת"א. מכבי נתניה חיפשה ניצחון כדי להגדיל את הפער מהקו לשבע נקודות ולשייט בנינוחות עד לסיום העונה. התוצאה בסיום - 0:0 - לא סיפקה לגמרי את הרצונות של שתי הקבוצות, אבל האורחת יצאה מרוצה יותר אחרי שעצרה את המומנטום השלילי.
1 צפייה בגלריה
yk13885653
yk13885653
(על הפנים. אשדוד ונתניה מאוכזבות | צילום: עוז מועלם)
הקדנציה של מרקו בלבול בנתניה התחילה עם ניצחון סנסציוני בגביע על מכבי חיפה, וזו הייתה הנקודה הראשונה בליגה אחרי שהקבוצה ספגה שתי שלישיות ברציפות ונפרדה מגיא צרפתי. אחרי שלוש שנים וחצי מחוץ לליגה הישראלית לטובת הליגה ההודית ונבחרת זמביה, בלבול עלה למשחק במטרה לא להפסיד - וזה הצליח לו. בצד השני, הקבוצה של אלי לוי לא יזמה מספיק כדי לנצח והחמיצה הזדמנות לשפר את מצבה בטבלה.
המשחק היה שקול, עם הזדמנות טובה אחת לכל קבוצה. שתי דקות לפני ההפסקה חלף עוז בילו בדריבל מצוין על פני שני שחקני הגנה של אשדוד, נכנס לרחבה ובעט לשער, אבל אריאל הרוש עצר. דקה אחת בתוך תוספת הזמן של המשחק היה זה שלו הרוש שמצא את עצמו לבד מול השוער עומר ניראון, שהדף ומנע שער בטוח. (אלי לוי)

2. ירושלים של מעלה

מסתבר שהפועל ירושלים רצה לאליפות. לא, לא של ליגת העל - אלא של הפלייאוף התחתון. הקבוצה של זיו אריה נכנעה אי שם ב-31 בינואר למכבי ת"א, ומאז היא סופרת תשעה משחקים ללא הפסד, כולל שלושה ניצחונות ברציפות, האחרון שבהם 0:2 אתמול על מכבי פ"ת בטדי. מהצד שני, רן קוז'וך צריך עוד כמה נקודות כדי להבטיח את ההישארות בליגה, אבל בינתיים יש לו ארבעה הפסדים ותיקו בחמשת המשחקים האחרונים, ובקבוצה של הלוזונים עדיין אי-אפשר לנשום לרווחה. כנראה שהיא לא נחתה לקרקע אחרי ההעפלה המפתיעה לחצי גמר הגביע.
המחצית הראשונה הייתה קצבית עם הזדמנויות בשני הצדדים, כולל החמצה של ילה דוין (11) אחרי טעות ענק בהגנה וכדור חופשי של לירן חזן (40) לקורה. המשחק נרגע אחרי ההפסקה, אבל ירושלים התעוררה לקראת הסיום. חזן הכשיל את נדב נידם ברחבה, ומתן חוזז (79) הפציץ את הפנדל לחיבורים. שמונה דקות מאוחר יותר דוין דחק מקרוב את השני. (שלומי אהרוני)

3. חלומות על אירופה

לא משנה מה תעשה בני-ריינה בשבעת המחזורים שנותרו, שום דבר לא ייקח ממנה את ההישג האדיר שרשמה העונה, אפילו לא ההפסד הראשון בפלייאוף העליון, 2:0 להפועל חיפה אתמול בסמי עופר. גם הקבוצה של רוני לוי רושמת עונה חלומית, אבל לה עוד יש מטרה ממשית ויוקרתית: הכרטיס לאירופה. זה לא יהיה פשוט, כי בכל זאת הקבוצה שמקדימה אותה היא הפועל באר-שבע, אבל הפער הוא שתי נקודות בלבד – לפחות עד המשחק הערב (20.30) מול מכבי ת"א, שייערך ללא קהל כמו כל המשחקים שהתקיימו אתמול. בזמן שמאבק האליפות בדרך להכרעה, הקרב על המקום השלישי יהיה מוקד העניין שם למעלה.
למארחת הספיקה מחצית אחת מוחצת כדי להכריע. פרננד מאיימבו (15) ומוחמד קמארה (30), ששם בצד את המחלוקות על הדרישה לעזוב בסיום העונה, דאגו ל-45 דקות נינוחות עבור רוני לוי. אבל למאמן הפועל חיפה אין יותר מדי זמן להיות רגוע, כי כבר בשבת מחכה לו מכבי ת"א. ואם באר-שבע תנצח הערב בטוטו-טרנר, הוא יהיה חייב לעקוץ את האלופה שבדרך כדי להישאר בתמונת אירופה. (איתן גליקמן)
נשים. מ.כ רמה"ש (0:2 על הפועל קטמון) וקריית-גת (1:3 על אס"א ת"א) עלו לגמר גביע המדינה. (ספי פסטרנק)