קבוצת הנשים של מכבי אשדוד בכדורעף רוצה לעשות היסטוריה. המעופפות שמודרכות על ידי ליאור לוק רחוקות ניצחון אחד מהכרעת סדרת הגמר מול מכבי חיפה (0:2), והערב (18.30)ברוממה הן יכולות להשיג אותו ולחגוג אליפות ראשונה בתולדות המועדון.
"אנחנו לא לוקחים איתנו את השמפניות כי זה יכול להביא מזל רע", אמר המאמן לוק, שיודע שקבוצתו במצב מצוין אבל מעדיף לא לקחת סיכונים ולבוא מפוקס. מעבר ליתרון ולשני הניצחונות במפגשים הקודמים, אשדוד עשתה זאת מבלי לשמוט אפילו מערכה אחת.
לוק מרגיע את ההתלהבות: "בוא נהיה אמיתיים, התוצאה בסדרה משקרת, אנחנו לא פייבוריטים. אנחנו גם לא היינו אמורים לנצח, אבל כעת נמצאים במרחק ניצחון אחד ונעשה את כל המאמץ כדי שלא לפספס ולהביא תואר היסטורי לאשדוד. אם זה לא יקרה ברוממה נשאף לעשות את זה ביום שבת אצלנו בבית מול הקהל שלנו".
ויש לקבוצה הזו קהל אוהדים. במשחק השני בסדרה הגיעו 700 אוהדים לאולם באשדוד ודחפו את השחקניות. לאור האפשרות לעשות היסטוריה ישנה בעיר היערכות ותכונה מיוחדת לקראת המשחק, ולרשות האוהדים יועמדו ארבעה אוטובוסים שיסיעו אותם לחיפה. לוק: "במשחק הביתי הגיעה כמות גדולה של אוהדים והיו יכולים להגיע יותר, אבל יש השפעה של המצב הביטחוני הלא יציב. נגיע כדי לנצח ברוממה, אבל אם זה לא יקרה, במשחק מספר 4 הולך להיות באולם שיגעון וטירוף".
מועדון הכדורעף הוא גם מפעל החיים של לוק (33) ואשתו מורן צור (39), שמנהלים את מגמת הכדורעף בעיר. מורן עצמה שחקנית (39) בקבוצה ובמקביל מאמנת את קבוצת הגברים שסיימה את דרכה בחצי גמר הפלייאוף. במקביל לתפקידו כמאמן קבוצת הנשים, ליאור משחק בהדרכת אשתו בקבוצת הגברים.
איך זה מרגיש להיות מרחק ניצחון מתואר היסטורי?
"תראה, זה מרגיש קרוב, אבל בו זמנית זה מרגיש רחוק. זה ספורט נשים, וזה יכול להתהפך לנו בשנייה".
ואיך אתה מסביר את העובדה שאתם מובילים 0:2 עם 0:6 במערכות?
"את האמת, אין לי הסבר. לא יודע מה קורה בחיפה, אני יכול לדבר על הקבוצה שלנו. הרבה דברים התחברו, שחקניות הבינו שהן צריכות לשחק האחת בשביל השנייה, יש פה שחקניות שהעלו את הרמה שלהן בצורה דרסטית ממה שהם נתנו כל העונה. בגלל זה הכל שביר".
בין השחקניות הבולטות באשדוד: מרינה מיזנקו (26) וסשה ביטסנקו (29) שחקניות נבחרת אוקראינה, יאנה שבצ'וק (31) מרוסיה, יאה טופיקינה (30) מבלארוס וסאטסוקי אוסוקין (37), יפנית שנישאה לישראלי וחיה במדינה כבר עשר שנים.
מכבי חיפה נחשבת לאימפריה בליגת העל לנשים, עם רזומה של ארבע אליפויות בעשור האחרון וחמישה גביעי מדינה. בעונה הנוכחית היא הובילה את הליגה באופן בולט עם מאזן מוחץ של 21 ניצחונות והפסד בודד, כשמכבי אשדוד דורגה במקום השני, אבל הרחק מאחוריה.