במעמד צד אחד. חלק מהשחקניות לא הצליחו לעצור את הדמעות. אחרות רקדו על הפרקט. ליתר פשוט נותר להתמוגג מהרגע. אליצור רמלה זכתה באליפות ליגת העל לנשים בפעם השלישית ברציפות וה-13 בתולדותיה - אבל כמעט לכל מי שהגיע אתמול לאולם קריית מנחם זה הרגיש כמו בפעם הראשונה.
הניצחון אתמול, 60:84 על הפועל לב ירושלים, סגר 0:3 בסדרת גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-5) לחבורה של דני גוט. משחק במעמד צד אחד בסדרה נהדרת. אם תרצו, הסוויפ הכי מרמה שהיה, למרות ה-24 הפרש במשחק מספר 3.
1 צפייה בגלריה
yk13887538
yk13887538
("ידענו שאנחנו חייבות לקחת את זה". שחקניות רמלה עם הצלחת | צילום: יאיר שגיא)
"הייתה לנו עונה מאתגרת מההתחלה ועד הסוף", הודה בסיום מאמן רמלה דני גוט, שזכה באליפות ראשונה בקריירה - בעונתו השנייה בכדורסל הנשים הישראלי. "מה לא עברנו. עם המלחמה, שחקניות שלא רצו לבוא, אחת שהחתמנו וברגע האחרון לא הגיעה. אבל התגברנו על הכל עם הרבה נחישות".
רוטברג שואו. אכן, זו הייתה עונה ארוכה, מוזרה, עם הרבה שינויים. ליגה שנדחתה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, ששוחקה סיבוב שלם ללא זרות ואשר הבולטות בה היו בעיקר השחקניות הישראליות. שיר תירוש ועדן רוטברג, לדוגמה - ה-כוכבות של ירושלים ורמלה. רוטברג אף נבחרה אתמול לשחקנית העונה של מינהלת הליגה והייתה זו שהניפה ראשונה את צלחת האליפות.
"האמת, באנו מהרגע הראשון וידענו שאנחנו חייבות לקחת את זה", סיפרה רוטברג הנרגשת. "באנו ב-200 אחוז, לא ב-100. האנרגיות החיוביות והטובות שלנו הרימו אותנו למעלה והיינו 40 דקות בפול גז. אני כל כך גאה בבנות, אין לי מילים להסביר".
חלוקת תארים. זו הייתה עונה שגם הבליטה את שתי הקבוצות מעל היתר. רמלה, שסיימה את העונה הסדירה עם הפסד בודד והפועל לב ירושלים, מי שרק עלתה בקיץ לליגת העל והוכיחה שהיא כאן כדי להישאר, והרבה מאוד שנים. כמה סמלי שהשתיים הללו נפגשו גם בגמר הגביע וגם בגמר הפלייאוף. כמה נכון ששתי הקבוצות הללו סיימו עונה עם תואר. רמלה עם האליפות, ירושלים עם גביע מדינה היסטורי.
סוויפ משקר. כאמור, הסוויפ בסדרת הגמר קצת משקר. ירושלים הפסידה במשחק הראשון בהארכה ובשני בנקודה אחת. דווקא אתמול, היא קרסה. רמלה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 13:26, פער שצמח ל-23:44 בהפסקה ול-27 ברבע השלישי. רוטברג, ג'סיקה ג'קסון, דניאל רבר וכמובן ג'ני סימס (עם עוד טריפל-דאבל לאוסף) כיכבו. הגארבג'-טיים החל מוקדם מהצפוי.
"הבנות נתנו את המקסימום העונה", סיכמה לימור פלג, שנבחרה למאמנת העונה, למרות ההפסד בגמר הפלייאוף. "אני גאה בהן מאוד. היה לי הרבה מזל שנכנסתי למקום שנותן ותומך, והבנות גרמו לי להיראות טוב".
קלעו לרמלה: רוטברג 19, ג'קסון 17, וטורי 14, רבר 13 (14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), סימס 12 (11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים), תומפקינס 4, גוט 3, קישטיין 2. לירושלים: ריצ'רדסון 20, קארי 18, בארון 12, כיוף 10.

אילת קיבלה אוויר

בליגת העל לגברים, אילת השיגה ניצחון קריטי בתחתית, 65:67 על עפולה, עם 17 של ג'וואן ג'ונסון. תומר אסייג, ג'סטין בריגס ומרסלוס ארלינגטון קלעו 13 לעפולה. הפועל חיפה ניצחה 96:98 בהרצליה, ניצחונה החמישי ברציפות בליגה (וההפסד הרביעי ברציפות של הרצליה). ג'ון דייויס הוביל קאמבק מפיגור 14 עם 27 נקודות, בצד השני, הרצליה קיבלה 24 מטיילר סטון.

אמבאפה זקוק למהפך

הערב (22.00) במונז'ואיק, ייתכן שנראה את קיליאן אמבאפה משחק במדי פ.ס.ז' בליגת האלופות בפעם האחרונה. ההופעה שלו בהפסד 3:2 לברצלונה בפריז בשבוע שעבר הייתה אחת הגרועות שלו בקבוצה, כשצ'אבי מציב עליו שמירה כפולה בכל רגע נתון ולא נותן לו להתבטא. כעת, כשהקבוצה חייבת לנצח, נראה שבלעדיו זה לא בר-ביצוע.
מי שהביע בו תמיכה בעקבות הביקורת ("הוא ירק בפנים של ליגת האלופות", זעם שחקן העבר כריסטוף דוגארי) היה דווקא מי שיהיה כנראה מאמנו הבא, קרלו אנצ'לוטי מריאל מדריד: "כדאי שתיזהרו ממנו בגומלין". דורטמונד תארח את אתלטיקו מדריד (1:2 לספרדים בראשון), ותחסר את הסקורר סבסטיאן האלר שהבקיע בשבוע שעבר ונפצע בשבת.
כדורעף. גמר הפלייאוף, משחק 1 (הטוב מ-5): מטה-אשר/עכו - מכבי ת"א 3:0 (25:11, 25:15, 25:14).
כדוריד. חצי גמר הפלייאוף, משחק 1 (הטוב מ-3): רמה"ש - חולון 30:42, מכבי ראשל"צ - הפועל ראשל"צ 25:28. נשים. גמר הפלייאוף, משחק 1 (הטוב מ-3): מכבי ארזים ר"ג - בנות-הרצליה 28:27. (ספי פסטרנק)
אתלטיקה. זורק הדיסקוס הליטאי מיקולאס אלקנה שבר את שיא העולם העתיק ביותר בין הגברים, עם 74.35 מטר. בשיא המפוקפק הקודם (74.08) החזיק יורגן שולט המזרח-גרמני מאז 1986. אביו של מיקולאס, וירגיליוס, מדורג שלישי בכל הזמנים.