שיטת הצמצום. הפועל באר-שבע השאירה את מאבק האליפות בחיים עם ניצחון ביתי 0:1 על המוליכה מכבי ת"א. הנהנית הגדולה מהתוצאה היא כמובן מכבי חיפה, שבתום המחזור צימצמה את הפער בפסגה לשבע נקודות, שבעה מחזורים לסיום העונה. אבל לפני שמסאי דגו ושחקניו יוצאים בחגיגות, הם צריכים לזכור שבשבת הם מארחים את החבורה של אליניב ברדה - וזה לא הולך להיות פשוט בכלל. אם הירוקים עוד מפנטזים על אפשרות לאליפות, זה יהיה המבחן הגדול שלהם.
הקבוצה של רובי קין, שניצחה את באר-שבע כבר שלוש פעמים העונה, הייתה קצת יותר טובה מיריבתה, אבל שחקניה לא היו מרוכזים במעט ההזדמנויות אליהן הגיעו. מנגד, ברדה עלה בהרכב זהיר שכלל חמישה שחקני הגנה והצליח לבלום את הכלים שיש למכבי ת"א בחלק הקדמי. הניצחון של באר-שבע הושג בזכות פנדל מדויק של המחליף אנטוניו ספר (80), לאחר שאנריק סאבוריט הכשיל ברחבה את מיגל ויטור.
1 צפייה בגלריה
yk13887677
yk13887677
(צילום: עוז מועלם)
צוק איתן. מכבי ת"א תזכה ככל הנראה באליפות, אבל זה יקרה למרות חוליית הגנה מאוד לא מרשימה. על הרקע הזה היה מדהים לראות אתמול את איתן טיבי, ללא ספק המצטיין על כר הדשא. לא פחות מתשע שנים הוא לבש את הצהוב של מכבי ת"א ועבר בשורותיה הרבה עליות ומורדות. עכשיו הוא סוגר עונה שלישית בבאר-שבע, שהתלבטה מאוד אם בכלל להשאיר אותו לעונה הנוכחית - אבל היא הרוויחה אותו בגדול. מדובר בעונה הטובה ביותר שלו במדים האדומים. סוג של עונת פריצה בגיל 36 וחצי.
קהל לא נכבד. המשחקים בין שתי הקבוצות בטוטו-טרנר מהווים בדרך כלל חגיגה לקהלים, שיוצרים אווירה מחשמלת. אתמול המשחק כמעט נערך ללא קהל, כשרק בשעות הבוקר אישרה המשטרה את קיומו עם צופים לאחר הסרת הגבלות פיקוד העורף. למרות זאת האוהדים הצהובים נאלצו לראות את קבוצתם רק מהטלוויזיה בשל הסדר טיעון עם פיקוד בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. אז נכון שאוהדי מכבי ת"א אשמים במעשיהם, שהביאו עליהם את העונש, אבל אולי כדאי לחשוב על פתרונות שלא פוגעים בחוויה הספורטיבית. עכשיו גם אוהדי באר-שבע בסכנה לעונש דומה, לאחר שהדליקו אבוקות בדקה העשירית לציון עשר שנים לייסוד ארגון האוהדים, מה שגרם לעצירת המשחק למספר דקות. המשך יבוא בבית הדין.