בני משפחתה של היימנוט קסאו לא האמינו שהיום יחגגו לה יום הולדת 10 ועדיין היא לא תהיה לצידם. הם מתכוונים להתאסף עם הקהילה המחבקת שלצידם במרכז הקליטה בצפת ולחגוג לה ביחד, אך כנראה בלעדיה.
1 צפייה בגלריה
yk13888987
yk13888987
(היימנוט קסאו)
"למרות שהיא לא איתנו, אנחנו נכין פנקייקים כמו שהיא אוהבת", מספרת ירוס אחותה. היא מלאת געגועים לאחות הקטנה ולגומות החן שלא ירדו מפניה המחייכות: "היימונט ילדה מאוד חכמה, היא מבינה הכל. היא אוהבת לשחק, אוהבת לעשות ספורט, ואוהבת מאוד לאכול פנקייקים". משפחתה של היימונט יצאה כעת לפרויקט גיוס תרומות בפלטפורמת giveback מקבוצת הדסטארט ומבקשת את עזרת הציבור לשם גיוס חוקר פרטי ועורך דין שיסייעו בפענוח התעלומה על מה שעלה בגורלה.
למעלה מ-50 יום חלפו מאז היעלמותה של היימנוט, וכעת מתמקדת המשטרה בחקירת נסיבות היעלמותה ופועלת מעת לעת על בסיס מידע מודיעיני. ביום חמישי מארגנים בני משפחתה ופעילים חברתיים מהעדה האתיופית יום חיפושים מרוכז שבו ייקחו חלק מאות מתנדבים, שיגיעו מכל רחבי הארץ. "המטרה היא להראות לרשויות ולמשטרה שאנחנו לא שוכחים את הילדה הזאת ומוכנים לקחת יום חופש בערב החג ולחפש אחריה", הסביר אבי ילאו, פעיל חברתי ובן לעדה האתיופית. "לא יכול להיות שבמדינת ישראל ילדה נעלמת, ואין לזה כל הסבר".
לאחרונה הודיעה הסוכנות היהודית כי היא מציעה פרס בסך 100 אלף שקל למי שימסור מידע אמין שיביא למציאתה של היימונט, ומשפחתה מעוניינת להגדיל את גובה הפרס ל-300 אלף שקל על ידי גיוס תרומות. "אנחנו מודים על ההירתמות הגדולה של הציבור בחיפושים ומבקשים שלא ישכחו אותה", אמרה האחות ירוס.
לינק לגיוס: giveback.co.il/project/78615