עבד על כולם. זה היה תרגיל הונאה מבריק. לורנזו בראון נתן לכולם את התחושה שהעונה הזו גמורה מבחינתו, אבל מתברר שהוא רק חיכה לרגע הנכון כדי להתפוצץ. אותו שחקן שלא פגע בכלום בחודשים האחרונים, הוכיח אתמול שהוא רק צריך מעמד גדול כדי לתת משחק ענק. באסקוניה לא ידעה מה נחת עליה: הרכז בן ה-33 רקד על הפרקט מהפתיחה וניצח על ההצגה של מכבי ת"א בדרך ל-85:113. תרשמו ביומנים: יום שלישי, מוצאי החג, משחק מספר 1 באתונה מול היריבה המיתולוגית פנאתינייקוס בסדרת רבע גמר הפלייאוף. ובכושר בו נמצאים הצהובים, אפשר לפנטז על פיינל-פור, למרות שהיוונים זו כבר אופרה אחרת.
3 צפייה בגלריה
yk13889378
yk13889378
(מלחמה בהגנה. ניבו | צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
צמד גדול. בראון אותת מהפתיחה שזה הערב שלו, ביקש מכולם לזוז הצידה ולפנות לו את הדרך, והחל במטווח שלשות בדרך ל-21 נקודות וחמש משש מחוץ לקשת רק עד ההפסקה. את המשחק כולו סיים בראון עם 29 נקודות ושבע משמונה מהשלוש. והקטע המדהים הוא שזה לא בא על חשבון המספרים של השותף ווייד בולדווין, שבעצמו תפר 26 נקודות. בדיוק כמו בעונה שעברה, צמד הכוכבים של מכבי מגיע לשיא בדיוק בזמן הנכון – וזו בשורה גרועה מאוד עבור פאו. זה ללא ספק היה משחקם הטוב של הצהובים העונה, שהתחפשו לקבוצת NBA ורשמו מיני-היסטוריה, כאשר קלעו את מספר הנקודות השלישי בגובהו בתולדון המועדון ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
yk13889317
yk13889317
איזה ווינר. בראון | צילום: EPA/ANDREJ CUKIC
הכל מתחבר. כשבראון ובולדווין נראים ככה, לא פלא שכל מכבי ת"א משחקת כמו מכונה משומנת. ולא מדובר רק בשני הגארדים, עודד קטש הצליח להביא את הקבוצה כולה לשיא בעיתוי מושלם – וכל זה בלי ג'ון דיברתולומאו הפצוע ורומן סורקין שלא שותף במפתיע. יתר הקלעים: קולסון 14, קליבלנד 11, בלאט 10, ווב וריברו 8, ניבו 4, כהן 3.
3 צפייה בגלריה
yk13889316
yk13889316
עוד יום בעבודה. בולדווין | צילום: EPA/ANDREJ CUKIC
באו קטנים, יצאו גדולים. קטש שם דגש השבוע על הפן המנטלי. הכי הפחיד אותו שסימנו את הקבוצה שלו כפייבוריטית. מכבי באה קטנה, צנועה, ויצאה גדולה. המטרה השנייה הייתה לנטרל את כוכב באסקוניה, מרקוס הווארד, שנעצר על 14 נקודות בלבד. גם הפציעה של צ'ימה מונקה שלא חזר למחצית השנייה לא הזיקה למכבי ת"א, שפשוט לא הצליחה להחטיא וסיימה עם 60 אחוז ל-2 ו-52.8 אחוז מחוץ לקשת (19 שלשות). היחיד שתיפקד בבאסקוניה היה קודי מילר-מקינטייר הנהדר, עם 32 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים
אז נכון, קשה להאמין שמכבי ת"א תצליח לשחזר מול פנאתינייקוס משהו שדומה למה שראינו אתמול, אבל אחרי הפספוס הגדול בסדרה אשתקד נגד מונאקו, הפעם התחושה היא שאפשר לעשות את זה – למרות שהביתיות היא של היוונים. הרי הצהובים כבר ניצחו אותם העונה פעמיים.