איראן נערכת לתגובה ישראלית והחלה לפנות את אנשיה מאתרים שונים בסוריה. כך דווח אמש ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות סוריים ואיראניים. לפי הדיווח, חיזבאללה צימצם את נוכחות הבכירים שלו בסוריה. קצינים בכירים פחות משנים את מקומות הימצאם מחשש לתקיפה של צה"ל.
כחלק מ"צעדי החירום" האיראניים, אנשי משמרות המהפכה כבר פינו בסיסים בסוריה. על מחסני הנשק האיראניים במדינה, לפי הדיווח, שומרים בימים אלה חיילים בודדים.
1 צפייה בגלריה
yk13891192
yk13891192
(השר כ"ץ | צילום: קובי קואנקס)
חיזבאללה, לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", שמר על כוננות גבוהה יותר במהלך המתקפה האיראנית - מחשש למתקפה ישראלית על מתקניו. כעת, לפי גורם ששוחח עם העיתון האמריקאי, ארגון הטרור הוריד את רמת הכוננות שלו - מתוך הערכה שישראל לא תפגע בו בלבנון בתגובה למתקפה האיראנית. איראן, הוסיף הגורם, הציעה לאנשי חיזבאללה לנקוט אמצעי זהירות מחשש שישראל תפגע בבסיסים ובמחסנים.
במאמר שפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" קרא נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לחברי הקונגרס האמריקאי לאשר את חבילת תקציב הביטחון, שכוללת סיוע לישראל, לאוקראינה ולטייוואן. "ישראל היא השותפה החזקה ביותר שלנו במזרח התיכון - לא יעלה על הדעת שנעמוד מנגד", כתב והזהיר כי ארה"ב עלולה להיגרר אל תוך המלחמות.
"ממשלת איראן", הוסיף, "רוצה להשמיד את ישראל לנצח ולמחוק את המדינה היהודית היחידה בעולם מהמפה. אסור לאמריקה לקבל אף אחת מהתוצאות הללו - לא רק משום שאנחנו עומדים לצד ידידינו, אלא גם בגלל שהביטחון שלנו על הפרק".
בתוך כך, שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש אתמול עם שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון ועם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. השלושה עסקו בעיקר במתקפה האיראנית ובהיערכות הישראלית לתגובה. השניים ביקשו מישראל להימנע מגרירת האזור להסלמה, בעוד ששר החוץ כ"ץ אמר: "קשה שלא להגיב, נעשה מה שנכון. יש לנו כעת הזדמנות לבלום את טהרן".
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן האשים לראשונה שישראל עומדת מאחורי ניסיונות להפיכות צבאיות שאירעו בארצו בעשורים האחרונים. קריאות "מוות לישראל" נשמעו ביציעי הפרלמנט הטורקי במהלך אירוע שבו נאם ארדואן בשבחו של חמאס. הנשיא הודיע כי בסוף השבוע יארח את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שאותו כינה "מנהיג המאבק הפלסטיני".