"נכנסתי למשמרת בשעה 14:00, ומהר מאוד הבנתי שהולכים לסיכול. תפסתי שליטה על המערכת וזיהיתי את האובייקט. ראיתי אותו יוצא מהבית, אבל הוא היה עם אישה וילד. כל הכלים שהיו באוויר היו דרוכים ומוכנים לביצוע, אבל היינו צריכים שיבשילו כל התנאים – שהוא יהיה בצירים שאותם הגדרנו מראש כמקומות שבהם אפשר לסכל אותו, וגם כמובן שיהיה ללא בלתי מעורבים".
הדובר: רב-סרן (מיל') ע', מפעיל כטב"ם ומוביל ערכות סיכול בחיל האוויר. ה"אובייקט" הוא מוחמד חוסיין מוסטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית בכוח רדואן של חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
yk13893064
yk13893064
(רב־סרן ע' והכטב"ם. שישה סיכולים במהלך המלחמה | צילום: קובי קואנקס)
"הוא מגיע לאחד הבתים בכפר ושם מוריד את האישה והילד", ממשיך רב-סרן ע', "השעה כבר 16:30. ואז אני מזהה אותו נוסע ברכב לבד, אך בציר שבו עדיין אי-אפשר לבצע. המתח בקרון שלנו בשיאו. זה יעד שאוספים עליו מודיעין הרבה זמן. חייבים להצליח במשימה. בשלב מסוים הוא מגיע לסופר בכפר ומחנה את רכבו בכניסה. אנחנו ממתינים. אני מתחיל לתכנן את התרחישים: מה עושים אם הוא יוצא לבד או עם אנשים, ממשיך ברגל או חוזר לרכב. בשעה 17:15 הוא יוצא מהסופר ועולה לרכב. הכלים כבר מוכנים באוויר. אנחנו עוקבים אחריו, הוא מגיע לצומת ופונה לציר שהכנתי מראש כיעד אפשרי. כל התנאים בשלים. יש אישור לבצע. אני מתדרך את כולם בקרון, קורא 'שגר', הטיל יוצא, ואחרי כמה שניות שנראות לי כמו נצח – רואים פיצוץ. באותן דקות אני רק מחכה לראות שהצלחנו ושאין תרחיש גרוע, כמו חלילה פגיעה בבלתי מעורבים. חולפות שתי דקות. יש אימות. חוסל. אני מרשה לעצמי להוציא אנחת רווחה". כך מתנהל אחד מהחלקים המשמעותיים בלחימה בארגון חיזבאללה: חיסול בכירים. מוחמד חוסיין מוסטפא שחורי, כך מעריכים בצה"ל, הוא האיש שעמד מאחורי המתקפה שביצע חיזבאללה לפני יומיים, כשירה שני טילי נ"ט ושיגר כטב"ם עם ראש נפץ לעבר ערב אל-עמאשה וגרם לפציעתם של 18 בני אדם.
רב-סרן ע', הייטקיסט מאזור המרכז, גויס למילואים ב-7 באוקטובר. מאז הוא הספיק לבצע שישה סיכולים ממוקדים, שניים מהם ברצועת עזה וארבעה בלבנון. בין היתר הוא חיסל את אחמד שחימי, מהמפקדים הבולטים של חיזבאללה בחזית הסורית; את עלי עבד אל-חאסן נעים, סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה; ואת יוסוף באז, מפקד גזרת החוף של חיזבאללה.
"חשוב להפריד בין שגרה למלחמה", אומר ע', "בשגרה יש איסוף מודיעין תמידי ועמוק. במלחמה קבלת ההחלטות מהירה וצריך לדעת לנצל הזדמנויות. משימת סיכול ממוקד כוללת בדרך כלל יותר מכטב"ם אחד. אני, כמוביל הערכה, אחראי על כל מי שנמצא באוויר. ההכנה שלי למשימה מתחילה בלמידת המודיעין שנאגר בפיקוד הצפון. יש שם את כל תרחישי ההתנהגות של האובייקט, ועל פיהם אני נדרש להכין את שיטת הפעולה. כל דבר יכול להשפיע, אפילו צל שיש באזור בשעה מסוימת. צריך גם להתאים את החימוש המיטבי לכל משימה. אבל ברוב המקרים, המציאות שונה ממה שתיכננו משלל סיבות, וצריך לאלתר, כשההחלטה אם להוציא בסופו של דבר את הביצוע לפועל צריכה להתקבל בשניות. זו אחריות גדולה".
בחודשים הקרובים תיוולד בתו הראשונה של ע'. הוא בקושי היה בבית מאז 7 באוקטובר. אבל הוא לא מתחרט לרגע. "חיזבאללה סופג מכות קשות ומרגיש נרדף. אנחנו רואים שינוי בהתנהלות של מנהיגיו. העובדה שיש לי יכולת להשפיע כמילואימניק ולהגן על תושבי הצפון – זו זכות גדולה".