"למערכת היה נוח לסגור את האירוע בשקט": יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ביקר אתמול בחריפות את התנהלות מערכת בתי המשפט, וטען כי היא "ידעה על הקשר הלא תקין בין נוה לאורנשטיין כבר לפני שנים".
ישיבת הפגרה המיוחדת של ועדת החוקה של הכנסת, שיזם ח"כ רוטמן, עסקה הבוקר בפיקוח מעורבותו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, בהליך מינוי נשיאי בתי משפט וכן התנהלות צוות החקירה שהקים ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, לגילוי מקור הדלפת טיוטת פסק הדין בבג"ץ הסבירות.
1 צפייה בגלריה
yk13893068
yk13893068
(אפי נוה | צילום: מוטי קמחי)
ח"כ רוטמן טען בדיון כי מערכת בתי המשפט "סגרה את האירוע" של מינוי נשיא בית המשפט המחוזי תל-אביב לשעבר איתן אורנשטיין בשעתו, וכי כל ניסיונותיו, שהחלו ב-2019, לקבל מידע על המקרה נענו בשלילה. עו"ד לייזר טען מנגד כי להנהלת בתי המשפט לא היה מידע רשמי שקושר בין נוה לאורנשטיין. היו"ר רוטמן ביקר את תשובתו: "בקשת חופש המידע שהייתם צד לדיון בה, הגיעה באמצעותי אחרי הפרסומים, ולכן לא ניתן לומר 'לא ידענו'. הדברים פורסמו והיו חלק מהליך משפטי לחשיפה".
בחודש שעבר פירסם העיתונאי חיים לוינסון שיחות בין אורנשטיין לנוה מהחודשים מארס עד אוגוסט 2016, כלומר בזמן שבו פעלה ועדת האיתור לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב וגם אחרי מינויו של אורנשטיין. שיחות אלה חשפו יחסים מפוקפקים: מינוי נשיא לבית המשפט בתמורה להזזת שופטת שנוה סלד ממנה. בהקלטות נוספות שפורסמו בחדשות 12 נשמעת שקד אומרת: "לא היה שום סיכוי בעולם שהייתי ממנה את אורנשטיין ולא את שנלר (המועמד השני) אחרי החומר מוועדת האיתור".
שקד הגיבה על הפרסומים: "זה לא נעים לראות איך מכינים נקניקיות. זה ודאי לא נעים לשמוע הקלטות אישיות על ניהול מהלכים פוליטיים ומינויים. בכל תחום. לא נעים, אבל כך הדברים עובדים. ומי שלא יכול לעמוד בחום, שלא ייכנס למטבח. אגלה לכם סוד - השופטים הם בשר ודם, וגם שיחותיהם בעניינים אלו התנהלו באותה הדרך. פוליטיקה היא אומנות האפשר, בכל מערכת".