המתקפה האיראנית חסרת התקדים בשבוע שעבר, שהביאה לאיחוד כוחות היסטורי של שורת מדינות, בהן ישראל, ארה"ב, בריטניה וירדן - צפויה, אולי, להאיץ שיתופי פעולה נוספים וארוכי טווח. בכירים אמריקאים אומרים שכעת, גוברים משמעותית הסיכויים לפריצת דרך במגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.
בכיר בסביבת נתניהו הודה שיש התקדמות גדולה במגעים. לדבריו, הציבור יופתע כמה רחוק נתניהו יהיה מוכן ללכת בנכונות שלו לשילוב הרשות הפלסטינית בשיקום עזה ביום שאחרי חמאס, וגם בהצהרות בעד מדינה פלסטינית מפורזת בעתיד. במערכת הפוליטית בישראל מבינים ששינוי בעמדה של נתניהו בתמורה לנורמליזציה עם סעודיה יכול להביא לפירוק מיידי של הממשלה. בסוף השבוע פרסם אביגדור ליברמן ברשתות את “תוכנית נתניהו”, שלדבריו מעוניין להכיר במדינה פלסטינית ולנרמל יחסים עם סעודיה.
התקווה המחודשת לנורמליזציה מתרחשת ברקע העימות בין ישראל לאיראן. בשישי לפנות בוקר, החלה התקיפה המיוחסת לישראל, והגיעו דיווחים על פיצוצים באיספרהאן. על פי הפרסומים, הותקפו מתקנים של חיל האוויר האיראני, ככל הנראה בתגובה למתקפה חסרת התקדים לעבר ישראל. בטהרן הכחישו פגיעה בערים באיראן, ואף הדגישו כי הוסרו הגבלות הטיסות בשטחה. גורמי ביטחון ישראליים אישרו בשיחה עם "הניו יורק טיימס" כי ישראל היא זו שתקפה באספהאן - בתגובה למתקפה האיראנית.
בצל המתקפה שיוחסה לישראל באיראן, לוחם של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק נהרג בתקיפה אווירית שהתרחשה בלילה שבין שישי לשבת בבסיס צבאי של ארגון "אל-חשד א-שעבי", השוכן מדרום לבירה בגדד. גורם עיראקי בכיר אמר לרשת PBS האמריקאית כי במדינה סבורים שישראל אחראית לתקיפה, בעוד שהן בארה"ב והן בישראל הכחישו מעורבות.
בתוך כך, אמה צורקוב, אחותה של האזרחית הישראלית אליזבט צורקוב שנחטפה לפני יותר משנה בעיראק, התעמתה עם ראש הממשלה העיראקי שיאע א-סודאני במהלך ביקורו בארה"ב. באירוע שכינס בסוף השבוע בוושינגטון התפרצה האחות לדבריו של א-סודאני והטיחה בו דברים קשים: "היא מוחזקת בשבי במדינה שלך. אתה לא עושה כלום כדי להציל אותה. ואתה לא יכול, כי הם השותפים שלך בממשלה, הם עובדי ממשלת עיראק".