אז מה קורה באיראן וזה?
שמענו היה, מלא היה. איספהאן ועשן והכל. מה שבטוח, לא יתעסקו איתנו יותר. שום בליסטיים שנראים כמו סיגר שכיבו עם נעל ושום כלום. כלומר כנראה.
בכל אופן, עוד לא ממש עיכלנו מה קרה בליל ההזיה ההוא של התקיפה האיראנית - אומרים שעד עכשיו מסתובבים בגוש דן כטב"מים טרוטי עיניים, שמחפשים טרמפ חזרה לטהרן או כמה שקלים לאכול משהו - והיי הופ, הנה התגלגל לפתחנו פרק ב' של המותחן "דברים שקרו בלילה". הפעם העלילה מתרחשת באיספהאן.
ובעלילה הזו שתי מדינות, שמתכתבות מעל הראש של האזרחים שלהן; שמשתמשות בשמיים הפתוחים והחינמיים שלמעלה כדי להעביר מסרים. רק שהמסרים מעורפלים מדי. סודיים מדי.
איך מדברים על עץ שנפל או לא נפל ביער 2,000 קילומטר מכאן? שטויות, לא בעיה. לפי פרשני "אולפן שישי" של ערוץ 12 מה שהתרחש זה כדלהלן:
לפי אוהד חמו, שציטט בכירים איראנים, מדובר היה בכטב"מים קטנים, עם דגש על קטנים, שלא פגעו בקרקע; לפי ישראל זיו זה היה משהו אחר, אינטליגנטי כזה, מודיעיני, טכנולוגי, עם מסר נוקב, "ודי לחכימא ברמיזא"; לפי דדי שמחי לא נוקב ולא מגפי בוקרים, זה בכלל היה מסרון; לפי קרן מרציאנו, המסר היה "דיר באלאק"; לפי אמנון אברמוביץ', שציטט גורם ביטחוני, הייתה סימטריה בין המתקפות, "לו האיראנים תקפו את מוזיאון חיל האוויר".
תמיר הימן, האלוף במיל', ישב לו באולפן, הבחין במבוכה, בסתירות, ניסה לעשות סדר ממבט-על. רק שבמקום קיבלנו מונולוג של "פינוי בינוי":
"בחיסול מהדווי ישראל אומרת לאיראן: אנחנו נעביר את המלחמה לבית שלכם. איראן מגיבה, אתם העברתם את המלחמה לבית שלנו? אני אראה לכם איך אני תוקפת אתכם מהבית שלי לבית שלכם. ישראל עונה, הבית שלכם עשוי מזכוכית, אני יודעת להגיע עד עומק הבית שלכם".
אז אלו הם פני הדברים. או הבתים. בארץ הלא הותר לפרסום תמיד יש משהו גדול שאנחנו לא יודעים. התרגלנו. רק שהפעם זה כנראה, לכאורה, סבוך מהרגיל.
רגעים כאלה הם שעתם הגדולה של כל הניר דבורים. אלה שיושבים בלוק מסווג, ותהילתם במה שהם לא אומרים. במה שמנוע מהם. היקום כאילו חתם את פניהם בחשיבות לרגעים כאלה.
רק שאפילו דבורי, שומו שמיים, לא הציל את האירוע. אפילו לא ברמז מלא ערפל, כמו בנוהל. "לגבי איכות המטרה, תנו לאיראנים לשפוט", זרק באוויר הרבה כלום.
רק למחרת, מוצ"ש, בחדשות "סוף השבוע", דבורי יפנק בפרטים. יצטט מהתקשורת העולמית על טכנולוגיה מיוחדת ועל פעולה שיצרה מסדרון שמאפשר תנועה חופשית אל איראן.
איזה באסה לא לדעת, הא? ועוד לא לדעת אם זה דרדלה או לא? ועוד לשדר את מה שלא ממש יודעים בליל שבת. כאילו, לפי פרסומים זרים.

בקטנה

מאחד ועד ה-22 אלף שקל שחנן בן ארי לקח במזומן מ"מונית הכסף": כמה היה צפוי שבתוכנית ישמיעו לזמר את השיר "אלוף העולם"? צפוי כמו להשמיע לזהבה בן את "טיפת מזל" אם תצא מהמונית בלי שקל. או כמו להשמיע את "שדות זהב" לסטינג אחרי שייצא עם מזוודה.