ערוץ 14 הוא ערוץ הבית של איתמר בן גביר כמו שהוא ערוץ הבית של נתניהו. אם מישהו יצטרך לכתוב על כל האייטמים שבהם התחנפו מגישי הערוץ לשר לביטחון לאומי, זה יהיה ספר ארוך יותר מ"עלובי החיים" (668 עמודים, אם תהיתם). מה שהופך את המונולוג הזועם אתמול של שי גולדן נגד בן גביר לקצת מצחיק. הרי הערוץ הזה עזר מאוד לבן גביר לצבור כוח פוליטי לא פחות מאשר שהוא עזר לנתניהו ולליכוד. אולי אפילו יותר.
"אתה תינוק מגודל", אמר גולדן לבן גביר, "בשביל לייק בטוויטר אתה תשכח שאתה חבר בממשלה. אין לך מושג מימינך ומשמאלך בכל הנוגע להתנהלות אחראית, דרדל'ה היא מילה מצוינת לתאר את רמתך לכל תפקיד שאינו פרובוקטור בשקל".
וכל זה על מה? על ציוץ "דרדל'ה" של בן גביר על התקיפה באיראן. בערוץ 14 חיממו לקראת התגובה הישראלית לאיראן, פינטזו על תגובה "שתרעיד את אדמת איראן" (לפרטים: יעקב ברדוגו), אז מה הפלא שהשר לביטחון לאומי מאוכזב מהתגובה של צה"ל? הוא ראה בערוץ שלכם את ההתלהמות, וחשב בדיוק כמוכם.
"להפקיד בידיך את ביטחון הציבור הוא מעשה חסר אחריות", המשיך המגיש לנזוף. ומי בדיוק הפקיד בידי בן גביר את ביטחון המדינה? רמז: אותו ראש ממשלה שלא מפטר אותו עכשיו. בן גביר היה אורח באולפנו של גולדן כמה פעמים, וגולדן עצמו אף הקדיש מונולוג שלם במארס 2023 לביקורת "ההזויה" על הקמת המשמר הלאומי של בן גביר. אבל פתאום בן גביר לא טוב, הנמר שרכבו עליו כל הדרך לממשלת 64 המנדטים התחיל לעשות בעיות. מה חשבתם בדיוק שיקרה, שברז המים יתחיל להוציא קולה? שהאיש שנבחר כי הוא פרובוקטור יהפוך לאדם מאופק?
המונולוג של גולדן היה עוד דוגמה מדהימה לדואליות של ערוץ 14: אנחנו הכי חזקים וטובים, אבל גם הכי חלשים ומסכנים. 7 באוקטובר היה אסון ענק, אבל די לבכות כי אנחנו מנצחים עכשיו. רצו תגובה לא מידתית באיראן, ועכשיו מיישרים קו עם הממשלה כי התקיפה המיוחסת לישראל הייתה אחלה תגובה בסך הכל. משנים שם את הטון כל יומיים, הכל בהתאם למה שפופולרי כרגע ולמה שראש הממשלה רוצה. אז עכשיו בן גביר הוא "תינוק מגודל", בשבוע הבא כשנצטרך לפייס אותו הוא יוזמן לראיון מפנק. יש מספיק פלטפורמות בערוץ 14 כדי לעשות זאת. ואגב, לשנות את דעתך כל יומיים - זה בדיוק מה שתינוק מגודל עושה.