עשרות אלפי גיאורגים יצאו בשבוע שעבר לילה אחרי לילה כדי להפגין. הסיבה: אישור הקריאה הראשונה לחוק בפרלמנט, המחייב כל ארגון לא-ממשלתי או גוף תקשורתי הממומן ביותר מעשרים אחוז באמצעות כסף זר, להירשם כארגון שתכליתו היא להיות סוכן הממלא את רצונם של גופים זרים. החוק, שהוכן לפי מודל רוסי, מסמן פנייה חדה של גיאורגיה: ממדינה שרחוקה כמה רפורמות דמוקרטיות מקבלה לאיחוד האירופי לכזו שמחפשת שוב את חיקה החמים של אמא רוסיה.
גם שחקני נבחרת הכדורגל שמשחקים במדינות אחרות תמכו בהפגנות (שבשנה שעברה הצליחו להפיל חוק דומה): ג'אבה קנקאבה, קפטן הנבחרת שעשתה לא מזמן היסטוריה ועלתה לראשונה בתולדותיה ליורו בקיץ הקרוב בגרמניה, העלה פוסט באינסטגרם שבו שני גיאורגים מפגינים נגד כוחות המשטרה, תחת הכיתוב: "פאק רוסיה". כוכבי הנבחרת – החלוץ חביצ'ה קבארצחליה מנאפולי והשוער גיאורגי ממארדשוילי מוולנסיה – העלו במקביל פוסטים ברשתות החברתיות: "הדרך של גיאורגיה היא אירופה. הדרך האירופית מאחדת בינינו. קדימה לאירופה ושלום על גיאורגיה".
"גיאורגים מבינים את הרווח הכלכלי ואת החופש שתביא חברות באיחוד האירופי", הגיב דויד קזרשוילי, שהיה שר ההגנה של המדינה בעת הפלישה הרוסית אליה ב-2008. "הם לא רוצים שמישהו יתקע טריז בחיבור הזה. העובדה שכדורגלנים, שרק לפני כמה שבועות הוציאו עשרות אלפים לרחובות כדי לחגוג את העלייה ליורו, מצטרפים להפגנות – היא גורם משמעותי".