גם בשנים יותר נורמליות אפשר לחטוף שחין מהחשיבות העצמית של "קשת" בעונת החגים. "הטלוויזיה של ישראל" כבר מזמן לא מביטה במראה ורואה שם "טלוויזיה" אלא משהו הרבה יותר משמעותי, חשוב ומשפיע. זוהי בתמצית מכונת הקפיטליזם הממלכתי של ערוץ 2 ואז 12: בידור נמוך מצח לצד הטפות מוסר יומרניות.
1 צפייה בגלריה
yk13897005
yk13897005
(הלילה הזה כולו קרינג'. "ליל הסדר הגדול")
אבל הסיטואציה העכשווית והחריגה, כלומר ליל סדר שמציין גם 200 יום של מלחמה וחשש לגורלם של החטופים והחטופות, עזרה ל"קשת" להתעלות על עצמה עם "ליל הסדר הגדול": הפקה שהצליחה לשלב את המבוכה של מפגש משפחתי, המועקה של חג ללא סיבות לחגוג ואת אחד אלוהינו בתחום הביזארו-אקטואליה, אברי גלעד. האחרון, שפעם עשה סאטירה והיום הוא-הוא הסאטירה, הוביל רב-שיח שנראה כמו ניסיון להכין את הציבור לקראת טקס הדלקת המשואות או לשחזר את "המעגל" המיתולוגי (ובעצם מה כבר ההבדל). כמו במתכון מדויק נרשמה נציגות לכל מגזר חשוב באירוע כזה: גיבורים וקורבנות, אנשי דת וטאלנטים, ביניהם גם שגרירי חברת החדשות, שלא מרגישים כמו נטע זר בין נועה קירל, טיטי איינאו וראש רשות כלשהי: הם הרי לא פחות סלבס.
היה כמובן גם כיסא מיותם עם סרט צהוב, שהזכיר לא רק את מי שלא נמצאים אלא גם את המאמץ המיוזע של גלעד ויתר המסובים להדחיק את הפרדוקס המופרע של כל האירוע; כאילו שאת הכוחות להמשיך ניתן לשאוב מאלפי קלישאות הפסח שגלעד המטיר כמו כדורי ברד עטופי אש, או שהתרופה לדיכאון גלומה בעוד נאום חלול על חשיבות ה"אחדות". הכיסא נותר ריק, אבל עיקר המשדר היה ריק אפילו יותר.
למעשה, לא היה שום דבר "גדול" ב"ליל הסדר הגדול" מלבד האגו של "קשת" וגלעד, שניים שנועדו ללכת יחדיו הרבה יותר ממה שהיה נדמה: למי עוד מלבדם זה נשמע הגיוני לחתום את המפגש עם גרסה חדשה ו"מותאמת" של "מה נשתנה", כלומר עם טקסט כל כך רע שהוא גורם ל"שירים" של נועם חורב להישמע כאילו נכתבו על ידי אורי צבי גרינברג. ואם זה לא מספיק, גלעד הזמין את שתי בנותיו הצעירות לשיר יחד עם כל השולחן הנבוך (עדן חסון נראה כאילו הוא מעדיף לחזור לאלמוניות) שורות כגון "שבכל הסדרים אנו לובשים בגדים הכי יפים/גם בושם מזליפים/הלילה הזה אנחנו מוטרפים/מה לובשים החטופים?/הלילה הזה אנחנו מוטרפות/מה לובשות החטופות".
מצד שני, המחזה המטריד לפחות הבהיר מה באמת נשתנה: שבכל הלילות יש ב"קשת" תוכניות טובות יותר ופחות. הלילה הזה, לעומת זאת, כולו קרינג'.
בקטנה תשע שנים אחרי שהכתה גלים ופתחה את עידן ה"פשע אמיתי" בטלוויזיה, "הג'ינקס" חזרה כדי לספר מה קרה עם המיליונר האקסצנטרי רוברט דרסט מאז שנעצר בחשד לרצח רגע לפני שידור הפרק האחרון. בזמן שחלף המסך התמלא בהרבה סדרות בסגנון, שגם עוררו ביקורת על ז'אנר שלעתים מתיימר להחליף את רשויות החוק ואף מתענג על סבלם של אחרים. הפרקים החדשים של "הג'ינקס" (זמינים ב־ HOT, yes וסלקום tv) ממשיכים בדיוק באותה נקודה והם יעניינו בעיקר את מי שהפרשה מצדיקה בעיניו נבירה אינסופית בפרטים. כל היתר יכולים לתהות אם הסיבוב הראשון לא היה מעל ומעבר, ומותר להתקדם לבעיות לא פחות דחופות.