אוכל: שימוש בעלים מיוחדים ובפרחי מאכל ושילובם במטבח הוא כבר מזמן לא רק נחלת השפים. עלי מיזונה, עלי חזרת, עלי צ'רביל לצד פרחי בוראז', פרחי דבש ופרחי בזיליקום יעשירו כל סלט שתכינו ויוכלו לשמש כקישוט מרהיב ואכיל לכל מתכון. כבר לא צריך להיות שף בעל שם כדי להשתמש בעושר ובמגוון שמציעים הגידולים המיוחדים של ניסים ברששת ושלו אטיאס, המייסדים והבעלים של "ירוקל'ה - חקלאות כתרבות", ועכשיו ניתן לרכוש את התוצרת המיוחדת שלהם גם בדרום תל-אביב. ניסים ושלו, שני חברים ויזמים בנשמתם, הראשון אגרונום והשני כלכלן ומסעדן, החליטו לממש חלום ישן ולגדל ביישוב מטע הנמצא בהרי יהודה, עלים שונים, צמחי תבלין, פרחי מאכל ופירות יער. התשוקה שלהם והידע שצברו, כמו גם הבחירה במוצרים ייחודים הפכה במהרה את התוצרת שלהם למבוקשת בקרב מיטב השפים בישראל, שחלקם אף בונה תפריט בהתאם למה שהשניים יוכלו להתחייב לו לאורך השנה. בתקופת הקורונה וסגירת המסעדות ובתי המלון נותרו השניים עם סחורה רבה והחלו למכור אותה גם לרבים שמצאו זמן לבשל ולצלחת בבית.
2 צפייה בגלריה
yk13898040
yk13898040
צילום: דוד קישקה
בחנות הדגל שלהם בדרום תל-אביב ניתן לרכוש את התוצרת הכי טרייה ואיכותית שיש בשוק, כדי לאלתר סלט רענן, טעים ומפתיע עם עלים שאין במקום אחר. מספיק לשלב שלושה-ארבעה סוגי עלים מיוחדים בכדי לקבל סלט רענן ובעל טעמים מגוונים. כובע הנזיר, חמציץ, עלי גזר וגם עלים של הל או עלי דפנה טריים הם רק חלק מהרפרטואר המרשים שפה. לכל עונה יש את הגידולים שלה, והעונתיות היא חלק מרכזי בתפיסה של המקום. בחנות תמצאו גם תבלינים מיוחדים, תמציות, חליטות, וניל איכותי, שמני זית ועוד הפתעות שניסים ושלו מציגים במקום. בפעם האחרונה היו כאן גם שלפחים (גולדן ברי) מעולים שקניתי ועלי הל טריים שיכולים להוסיף טעם נפלא לקינוחים.
2 צפייה בגלריה
yk13898045
yk13898045
(צילום: דוד קישקה)
הצוות כאן נעים, אדיב ומיומן ותמיד ישמח לעזור לכם לטעום, לבחור ולהבין כיצד להשתמש בכל מוצר. אחרי הפעם הראשונה פה, קשה לחזור ולאכול "סתם" עלים. ראו הוזהרתם.
רחוב: רחוב אבולעפיה נקרא על שם חיים אבולעפיה הנחשב למחדש היישוב היהודי בטבריה במאה ה-18. הרחוב מחבר בין שני צירים מרכזיים בדרום תל-אביב - דרך שלמה (סלמה) וקיבוץ גלויות. ברחוב ובסביבתו יש לא מעט בעלי מלאכה ותיקים ולצידם גם בנייה של בנייני דירות חדשים. אחד המקומות המיוחדים פה היא "כריכיית צימבר", בבעלות שלום צימבר, שממשיך בעבודה ידנית של כריכת ספרים, מחברות, אלבומי תמונות ותפירת תפריטים למסעדות. ניתן לקנות פה פנקסים ומחברות מיוחדות ששלום כורך ועושה שימוש גם במודעות ובאיורים ישנים שהוא מוצא בשוק הפשפשים, ואפשר גם להזמין פריטים בעיצוב אישי. שלום משמר מסורת הולכת ונעלמת והמקום הוא ממש מוזיאון עם מכשירים מיוחדים מפעם ותפאורה נוסטלגית של ישראל היפה. לא הרחק משם ניתן להתרשם מבית המזלות הנמצא ברחוב הרצל 101 פינת רחוב בר יוחאי. זהו בית דירות ישן ובחזיתו שעון החוצות הגדול בישראל מעשה ידי האמן אנדי דרבי. אחרי שרחוב אבולעפיה חוצה את דרך שלמה, הוא הופך לשדרות וושינגטון, מין מדרחוב פלורנטינאי, שמאוד נעים ללכת בו ותמצאו בו גם פסטה טובה של טל רשבסקי ב"טומטומטו" (שד' וושינגטון 26), וקרפ צרפתי נהדר עם שלל תוספות ב"קרפרי ברטון" (שד' וושינגטון 22). עוד תוכלו ליהנות פה משוקולד טבעוני משובח במקום שנקרא "קוקו" (שד' וושינגטון 30). משם ניתן להמשיך ולהסתובב בשכונת פלורנטין וגם לקפוץ לשוק לוינסקי הנמצא במרחק הליכה.
• ירוקל'ה - חקלאות כתרבות. אבולעפיה 11, תל-אביב. טלפון: 050-853059