לפני מספר שבועות התריע מערך החבלה במשטרת ישראל כי הרובוטים המצויים בשימוש במערך עתידים לצאת מפעילות בחודשים הקרובים, דבר שעלול להביא לפגיעה מבצעית. כעת, בהליך בזק אישרה המשטרה רכישה של רובוטים חדישים בעלות של 90 מיליון שקלים.
במסמך שהוציא ראש מערך החבלה צוין, כי "הרובוטים הקיימים בני 22 שנים, עובדים בטכנולוגיה אנלוגית מיושנת ומוגבלת, הבלאי המצטבר נותן אותותיו בכלל הרובוטים. במצב הקיים נאלץ המערך לפרק רובוטים כדי לתחזק רובוטים אחרים".
1 צפייה בגלריה
yk13897524
yk13897524
(רובוט בפעולה | צילום: עידו ארז)
על פי אותו מסמך, אם לא יועבר תקציב בהליך בזק, כלל הרובוטים שבהם עושים שימוש החבלנים יצאו משימוש כבר בתחילת שנת 2025: "עד לשנת 2025 לא יישארו רובוטים תקינים במערך החבלה".
הרובוט הראשון נכנס לשירות המשטרה בשנת 1986 וזכה לכינוי "במבי". במרוצת השנים גבר השימוש באמצעי זה על מנת להפחית את הסיכון הכרוך בטיפול בפריטים חשודים ובמטעני חבלה.
באמצעות הרובוט המשדר מידע לניידת החבלן, ניתן לטפל במטעני חבלה, לאסוף פריטים חשודים ואף לנטרל אותם באמצעות ירי. במהלך האינתיפאדה השנייה גבר השימוש בו בשורת פיגועים שבוצעו ברחבי ישראל וכך גם במלחמה הנוכחית. ההצטיידות החדשה אמורה לצאת לפועל כבר בחודשים הקרובים.