ענקית שבבי הבינה המלאכותית אנבידיה (Nvidia) הודיעה אתמול על רכישת חברת הבינה המלאכותית הישראלית Run:AI, מפתחת תוכנה לשימוש יעיל במיוחד במשאבי המחשוב של בינה מלאכותית. החברה תשתלב במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל, ושווי העסקה מוערך בכ-700 מיליון דולר. Run:ai הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, יוצא יחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה, וד"ר רונן דר, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל-אביב ומהנדס אלגוריתמים. לקוחותיה כוללים כמה מהארגונים הגדולים בעולם.

מומחי מט"ח: "יש פעילות ספקולטיבית על שער הדולר"

השקל התחזק אתמול, תחילת חול המועד, מול הדולר ב-0.63%. שער הדולר נקבע על 3.7590 שקל. היורו ירד ב-0.23% לשער של 4.0182 שקל. יוסי פרנק, מנכ"ל ובעלים של אנרג'י פייננס, אמר כי "פעילות חג הפסח הוכיחה פעם נוספת עד כמה התנתק השוק בישראל מהליכי מסחר תקין. במחזורים אפסיים התחזק הדולר לאורך כל החג והגיע ל-3.78 שקל לדולר. זה קרה בניגוד מוחלט להיחלשות הדולר בעולם והעליות בבורסות. התגברות העליות הביאה לעצירת הפעילות הספקולטיבית. במקום שהדולר ייפתח סביב 3.72 שקל, הוא פתח ב-3.76 שקל ונחלש רק מעט. כל זה נעשה מכיוון שלבנק ישראל נוח להמשיך באסטרטגיה של 'התערבות במקרים חריגים בלבד', אסטרטגיה שגויה".

"צעד קדימה" בשירות התעסוקה

שירות התעסוקה משיק את תוכנית "צעד קדימה" עם פחות בירוקרטיה ויותר אפקטיביות. החל מ-1 במאי תתווסף עמדת שירות קדמית שתספק מענה על ידי סטודנטים ובנות שירות לאומי, ישונו זמני קבלת הקהל שיהיו מתוכננים מראש ותהליכי האבחון התעסוקתי ישתדרגו משמעותית ויעשו שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים. במהלך 2023 בוצע פיילוט במספר לשכות ולאחר חג הפסח התוכנית תופעל ב-20 לשכות מרכזיות שיכסו כמחצית מדורשי העבודה. עד סוף הקיץ התוכנית תפעל בכל 72 לשכות התעסוקה ברחבי הארץ.