משרד החוץ של גרמניה הודיע כי המדינה תמשיך את שיתוף הפעולה עם סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים הפלסטינים (אונר"א). ועדת חקירה עצמאית שבדקה את הניטרליות של הסוכנות על רקע ההאשמות כי עובדיה השתתפו בטבח 7 באוקטובר, מצאה כי ישראל טרם הציגה הוכחות לכך. ממשלת גרמניה דחקה באונר"א לממש את המלצות הוועדה, בהן חיזוק הביקורת הפנימית של הארגון ושיפור הפיקוח החיצוני עליו. "כתמיכה ברפורמות האלו, נמשיך בקרוב את עבודתנו עם אונר"א, בדומה למדינות אחרות", נמסר.
גרמניה היא למעשה המדינה האחרונה ואולי החשובה ביותר בשורת מדינות אשר בשבועות האחרונים הודיעו על חידוש המימון של אונר"א גם אם חלקית, בין המדינות אשר חידשו את המימון: יפן, צרפת, שוודיה וקנדה. בישראל טוענים שלא מדובר בכישלון הניסיון "לייבש" את אונר"א. בישראל טוענים שאף אחד לא התעסק עם הארגון עד היום, וחלק מהמדינות קיצצו את המימון. כך שאונר"א נפגע קשות מהעניין.
בכירים בישראל אומרים: "שברנו את המונופול של אונר"א. בפועל מתפתחות אלטרנטיבות לאונר"א בשטח ברמה כזו שאונר"א כבר לא השחקן המרכזי. גם אם ממשלת גרמניה תיתן מימון מחודש לאונר"א – היא נותנת גם לארגונים אחרים. עוד לא גמרנו את הסיפור ואנחנו ממשיכים לעבוד תחת ההנחה שאונר"א זאת הבעיה, ובפועל הוא הולך ומצטמק. הם חטפו מכה קשה ונמשיך להעמיק אותה".