מפקד יחידה מובחרת בצה"ל, שמקביל במעמדו למפקד חטיבה, עוזב את תפקידו באופן מפתיע ומיידי במהלכה של הלחימה בשטח הרצועה.
1 צפייה בגלריה
yk13899129
yk13899129
(אל"מ דביר חבר | צילום: מוויקיפדיה)
ב-7 באוקטובר, בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים, נפל אלוף-משנה רועי לוי ז"ל, שפיקד על היחידה הרב-מימדית ("רפאים"). מי שהחליף את אל"מ לוי בתפקיד היה חברו, אל"מ דביר חבר, שמוביל מאז את יחידת העילית.
למעשה, "רפאים" הפכה ליחידה המובחרת היחידה שפועלת ברצועת עזה ברציפות מאז תחילת התמרון הקרקעי בסוף חודש אוקטובר, אחרי שבימים אלו חטיבת הנח"ל עוזבת את המשימה הקרקעית הקבועה של צה"ל ברצועה, אחזקת פרוזדור נצרים ומוחלפת בחטיבה אחרת.
במהלך חצי השנה האחרונה הוביל אל"מ חבר את היחידה במאות פעולות מבצעיות בעומק השטח העזתי ויחידתו תמשיך לעשות זאת ככוח המובחר של משימת אחזקת נצרים, תחת אוגדה 99 שאמורה להחליף את כוחות אוגדה 162 באחזקת המסדרון בצפון הרצועה והוצאת הפשיטות ממנו.
לאחרונה הוחלט בצה"ל שאל"מ טל אשור יקבל את הפיקוד על היחידה, אחרי שב-7 באוקטובר החליף את מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"מ אסף חממי ז"ל, שנפל בקרב עם מחבלים סמוך לקיבוץ נירים.
אשור אמור להיכנס לתפקידו בחודש אוגוסט הקרוב, ובהתאם, ציפו בצבא שעל אף שלא קיבל את המינוי לתפקיד, ישלים חבר שלושה חודשים נוספים כמפקד היחידה, במיוחד כשהיא עדיין פועלת בשטח העזתי, ועשויה לקחת חלק מרכזי גם בפעולות הנרחבות הצפויות בעיירות המרכז או ברפיח, שבהן צה"ל עדיין לא תמרן.
אלא שבימים האחרונים הודיע אל"מ חבר למפקדו, ראש מערך התמרון אלוף סער צור, על כוונתו לסיים באופן מיידי את תפקידו.
לפי גורמים בצה"ל, בין אל"מ חבר למפקדו, אלוף צור, נתגלו לאחרונה מחלוקות שהעיבו על היחסים ביניהם. "חבר הרים את היחידה הרב-מימדית אחרי המכה שספגה בשבת השחורה, לא היסס כאשר נקרא לדגל וניצל את המלחמה ואת המשימות הכי קשות שדרש לקבל, כדי לשדרג את היחידה בכמה רמות, לצד אהדה רבה שצבר בקרב הלוחמים והקצינים", אמרו אותם גורמים, "התנהגו עימו בחוסר הוגנות".
גורמים בצה"ל שהגיבו על כך טוענים שלא כך הדבר, ושבצה"ל כיבדו את בקשתו של אל"מ חבר לעזוב באופן מיידי.
מי שיחליף בינתיים את חבר בהובלת היחידה הוא סגנו, סגן-אלוף י', שקיבל את דרגתו לפני כחצי שנה בלבד. חבר (44) גדל בחטיבת גולני ופיקד על הסיירת החומה, ולאחר מכן כיהן בשני תפקידי אל"מ: מפקד מרכז אימונים בבסיס צאלים ומפקד חטיבת המילואים 8 (עודד). בקרוב יחליט אם גם יפרוש סופית מצה"ל.