יופי של גביע. זה היה חצי גמר גביע כמו שחצי גמר גביע צריך להיות. יתרון מפתיע של מכבי נתניה, מהפך של הפועל באר-שבע, שוויון של הרגע האחרון, שער ניצחון (2:3) מדהים לקינוח - ובסוף רק מנצחת אחת, שקרובה משחק אחד ממפגש חוזר עם נשיא המדינה אחרי שנתיים. היריבה של באר-שבע בגמר תהיה מכבי פ"ת או נוף הגליל, שייפגשו ביום שלישי.
1 צפייה בגלריה
yk13899355
yk13899355
(שאגת הניצחון. קיניונס אחרי השער ששלח את באר שבע לגמר הגביע | צילום: דניאל כהן)
27 אלף הצופים, שצבעו מחצית מהיציעים בבלומפילד בצהוב ומחציתם באדום, סיפקו תפאורה מחשמלת והוכיחו שאפשר לעשות זאת גם בלי השתתפותן של התל-אביביות, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים.
יתרון צהוב. באופן טבעי, נתניה של מרקו בלבול, שנלחמת על חייה בפלייאוף התחתון, הסתגרה יותר בהגנה וניסתה לעקוץ, בדיוק כמו שעשתה בשלב רבע הגמר, ממנו העיפה את מכבי חיפה. התקפה אחת בלבד הייתה לנתניה במחצית הראשונה, בדקה ה-15, וממנה יצא שער היתרון איתו ירדה להפסקה. בניגוד להתקפות האנמיות של באר-שבע, זו הייתה התקפה מתואמת ויעילה שבסיומה כארם ג'אבר הגביה מימין ואיתן אזולאי נגח מצוין לרשת. היום קצת קשה לזכור, אבל נתניה פתחה את העונה לא רע, והשחקן המרכזי שלה באותה תקופה היה אזולאי, שאפילו הבקיע שלושה שערים. אלא שאז הוא נפצע ונעדר שלושה חודשים, וזה קרה במקביל לנפילה של הקבוצה. עכשיו הברומטר חזר.
מהפך אדום. באר-שבע נראתה בעיקר בהלם במחצית הראשונה, אולי בגלל התבוסה בשבת בסמי עופר. אליניב ברדה ביצע שישה שינויים בהרכב שפתח באותו משחק, אבל רק אחרי החילופים שלו הקבוצה החלה לחפש באמת את השער והזרים שלה החזירו אותה למשחק. בדקה ה-65 הלדר לופס השווה בנגיחה מסוגננת תוך כדי זינוק, שערו השמיני העונה בליגה ובגביע. כעבור 14 דקות המהפך הושלם כאשר המחליף דיינר קיניונס בישל למחליף נוסף, עימראן אולאד עומאר שכבש. רק אחרי המהפך נתניה התחילה לשחק ובדקה ה-89 שופטי ה-VAR סימנו לשופט רועי ריינשרייבר שעדן שמיר תפס ברחבה את איתי בן-שבת. מקסים פלקושצ'נקו ניצח את לירן רוטמן בקרב על ביצוע הפנדל וגם דייק מהנקודה הלבנה בדרך להארכה. את המילה האחרונה בדקה ה-122 אמר קיניונס, ששלח כדור אדיר, שפגע בג'אבר בדרך לרשת.

הפועל ת"א: יש התקדמות

המו"מ לרכישת הפועל ת"א העלה אתמול הילוך, כשדייויד מינצברג שלח תיקונים למזכר ההבנות שהעביר אדמונד ספרא. ההערכה היא כי לא מדובר בתיקונים שעלולים להפיל את העסקה, והמטרה היא להגיע למזכר הבנות מוסכם על מנת לחתום עליו עד סוף השבוע. (נדב צנציפר)