ברמה האישית, העונה של הארי קיין היא כל מה שבהנהלת באיירן מינכן חלמו עליו כשהוא חתם בקבוצה בקיץ האחרון תמורת 95 מיליון יורו, שיא מועדון ובונדסליגה.
האנגלי בן ה-30 כבש 42 שערים ב-42 משחקים בכל המסגרות, ובכך שבר את השיא הקודם שלו שעמד על 41 עבור טוטנהאם בעונת 2017/18. 35 מהשערים שלו היו במסגרת הליגה, כך שהוא צריך למצוא את הרשת עוד שש פעמים בשלושת המחזורים האחרונים של העונה כדי להשוות את שיא הכיבושים לשחקן בעונת בונדסליגה אחת, ששייך לרוברט לבנדובסקי. את שבעת השערים האחרים הוא סיפק בעשרה משחקים בליגת האלופות, שם רק קיליאן אמבאפה מקדים אותו, עם שמונה. וקיין הוא ממש לא מהחלוצים שרק שמים את הכדור ברשת, אלא אחד שמנהל את המשחק ובישל 13 פעמים העונה.
1 צפייה בגלריה
yk13902105
yk13902105
(הארי קיין. לא מצליח להניף | צילום: AP Photo/Ebrahim Noroozi)
אבל מספרים מטורפים ושיאים אישיים היו לקיין בשפע גם בטוטנהאם, אותה הוא עזב בתור מלך שערי הקבוצה בכל הזמנים. לא בשבילם הוא דרש לעזוב את המועדון שבו הפך לאגדה והגיע לבאיירן, אלא כדי לשים קץ להיותו "השחקן הכי טוב שלא זכה בתואר", ולפחות על הנייר לא הייתה בת זוג מתאימה יותר עבור המשימה ממי שבדיוק זכתה באליפות ה-11 ברציפות, אולי זללנית התארים הגדולה ביותר.
אלא שכדורגל הוא כידוע משחק קבוצתי, ולמרות שקיין אכן מדהים, באיירן - אם לא תזכה בליגת האלופות - נמצאת בעונה הגרועה ביותר שלה זה 20 שנה ועומדת לסיים ללא תואר לראשונה זה 12 שנה. מבחינת קיין זה היה כואב החל מהרגע הראשון, ומאז זה רק החמיר. במשחק הבכורה שלו הובסה באיירן 3:0 על ידי לייפציג בסופקראפ הגרמני, לאחר מכן היא הודחה מהגביע כבר בשלב 32 האחרונות מול זארברוקן מהליגה השלישית, והיא לא באמת התמודדה על הפסגה בליגה. עבור רבים, אובדן האליפות דווקא ללברקוזן הוא סימן ש"הלוזריות של קיין" גדולה יותר מזו של מי שכונתה עד העונה "נברקוזן" ונחשבה ללוזרית הגדולה של הכדורגל הגרמני.
ובכל זאת, זכייה מפתיעה בליגת האלופות יכולה לשנות את כל התמונה, ובאיירן נמצאת במרחק שלושה משחקים בלבד משם. ברבע הגמר היא עברה את ארסנל החזקה, יריבה שקיין אוהב מאוד (מלך השערים של הדרבי הצפון-לונדוני הוא עוד אחד מהתארים האישיים הרבים והלא רשמיים ששייכים לו). אך בחצי הגמר שייצא לדרך הערב (שלישי, 22.00) באליאנץ ארנה הוא יפגוש יריבה הרבה פחות מוכרת עבורו שהיא גם המלכה של המפעל, ריאל מדריד. יתרה מכך, הענקית הבווארית לא ניצחה את הבלאנקוס בשבעת מפגשי הנוקאאוט האחרונים בין הקבוצות (תיקו ושישה הפסדים). קיין מקווה שהפעם, לשם שינוי, הוא יצליח לחולל שינוי חיובי בבאיירן.

כדוריד: יעשו היסטוריה?

סדרת גמר הפלייאוף בכדוריד תיפתח היום (16.50, אורנים, הטוב מ-5), כשמחזיקת הגביע א.ס רמה"ש תארח את האלופה מכבי ראשל"צ.
רמה"ש, אותה מאמן עידן מימון, רוצה לעשות היסטוריה עם אליפות ראשונה בתולדותיה, ואחרי שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון וזכתה כבר בשני תארים השנה (כולל גביע איגוד השופטים), נראית מוכנה. ראשל"צ של ג'ו מתתיה מחפשת אליפות מספר 18, מה שיציב אותה בשוויון עם הפועל ראשל"צ. (ספי פסטרנק)