ברקע ההמתנה לתשובת חמאס להצעה המצרית החדשה לעסקת חטופים ולהפסקת אש, המתיחות בממשלה הולכת וגואה. הן במחנה הממלכתי והן ובאגף הימני בה מסמנים את הקווים האדומים, על רקע אותה הצעה והאפשרות לדחיית פעולה ברפיח.
"הכניסה לרפיח חשובה במאבק הארוך נגד חמאס. השבת חטופינו, שהופקרו על ידי ממשלת 7/10, דחופה ובעלת חשיבות עליונה הרבה יותר", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
2 צפייה בגלריה
yk13902187
yk13902187
(בני גנץ | צילום: עמית שאבי)
הוא הבהיר אמנם כי הוא מתנגד לסיום המלחמה, אבל לצד זאת מסר למעשה אולטימטום שלפיו דחיית "מתווה אחראי" כלשונו תוביל לעזיבתו את הממשלה: "אם יושג מתווה אחראי להשבת החטופים בגיבוי כל מערכת הביטחון, שאינו כרוך בסיום המלחמה, והשרים שהובילו את הממשלה ב-7/10 ימנעו אותו - לא תהיה לממשלה זכות להמשיך להתקיים ולהוביל את המערכה".
אתמול נפצע גנץ ברגלו במהלך רכיבה על אופני שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. הוא פונה לבית החולים תל השומר, שם נמצא כי הוא סובל משבר בכף הרגל. גנץ עבר ניתוח בקרסול וצפוי להשתחרר היום.
את דבריו על עסקת החטופים אמר גנץ שעה קלה לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הביע התנגדות חריפה לביטול מבצע ברפיח, ומסר אולטימטום משלו: "עסקאות תיווך מצריות שסיימו 'סבבים' קודמים כשחמאס חי ובועט, ואיפשרו לו להתעצם שוב ושוב ולטבוח באזרחי ישראל כמו שלא קרה מאז השואה, זה בדיוק מה שהובלת בשני העשורים האחרונים, וזה בדיוק, אבל בדיוק מה שהבטחנו כולנו לא לעשות שוב".
2 צפייה בגלריה
yk13902193
yk13902193
בצלאל סמוטריץ' | צילום: שלו שלום
לדברי יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', "הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב. היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכנה קיומית מיידית למדינת ישראל. אם תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח באופן מיידי לצורך השלמת משימת השמדת חמאס ולהחזרת הביטחון לתושבי הדרום ולאזרחי ישראל, והשבת כל אחינו ואחיותינו החטופים לביתם – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום. זהו רגע גורלי לעם ישראל. ההחלטה בידך".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שכבר אמר כי ייתן לנתניהו רשת ביטחון במקרה של עסקה שהאגף הימני בממשלה יתנגד לה, כתב: "הממשלה הזו צריכה לבחור - להחזיר את החטופים בחיים, או בן גביר וסמוטריץ'".