למעלה מ-37 רקטות נורו במהלך החג לעבר יישובי הצפון במהלך החג - כך דווח אתמול על ידי דובר צה"ל. על פי טענות הצבא, חלק מהרקטות יורטו. בדיווחי הצבא לא נאמר כמה טילים וכטב"מים שוגרו אל הצפון.
הכותרת המשמעותית בזירה הצפונית במהלך החג נוגעת לחמאס: לצד לקיחת אחריות של חיזבאללה על הירי, גם בארגון הטרור הפלסטיני, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, הודיעו שהם עומדים מאחורי המטח לעבר קריית-שמונה והסביבה, אתמול בבוקר.
בשתולה ובמטולה נפגעו בתי אזרחים ישראלים בעקבות הירי, והכביש המוביל למטולה מכיוון תל-חי נחסם בעקבותיו לפרק זמן. במהלך ה"שביעי של פסח" הופעלו התרעות רבות על ירי טילים ורקטות ועל חדירת כטב"מים מלבנון. החיזבאללה לקח אחריות על חלק מן השיגורים, ובהודעתו נטען כי הוא כוון לעבר בסיס "גיבור" בצפון העיר. לדבריהם, הירי בוצע בתגובה ל"טבח בעזה ובגדה".
במהלך היממה האחרונה המשיכו מטוסי קרב של חיל האוויר לתקוף מבנים צבאיים של חיזבאללה, בהם כאלו שבוצעו מהם שיגורים לעבר הצפון. על פי דובר צה"ל התקיפות נעשו באזורים אל ג'יבין, אל-חיאם, עייתא א-שעב, רשיא אל-פוחר וטיר חרפא שבדרום לבנון.
דובר צה"ל, שציין כי בין המטרות שהותקפו, עמדות שיגור, תשתיות טרור ומבנה צבאי ששימשו את ארגון הטרור באזור. בדובר צה"ל טענו כי "צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום מספר פעמים במרחב שבעא שבהר דב ובעייתא א-שעב, שמצפון-מזרח למושב שתולה אך לא נמסר מה הוא אותו "איום" שהוסר.