1. הצתה מאוחרת

הפועל חיפה ספגה בשבוע שעבר ביקורת על ההכנה הלקויה שלה למשחק נגד מכבי ת"א בבלומפילד, שהסתיים בתבוסה 4:0. אז כנראה שרוני לוי לקח אותה ברצינות ולמשחק אמש נגד מכבי חיפה הקבוצה שלו כבר הגיעה מוכנה. זה לא שהיא הציגה יכולת מבריקה, רחוק מזה, אבל הפעם היא לפחות לא עשתה טעויות מביכות בהגנה - והירוקים נאלצו לחכות עד לדקה ה-72 כדי למצוא בפעם הראשונה את הרשת של יואב ג'רפי.
1 צפייה בגלריה
yk13902856
yk13902856
(דין דוד חוגג צמד ו־16 בסך הכל | צילום: גיל נחושתן)
דין דוד קיבל כדור מצוין מפרנצדי פיירו, שנכנס לשחק שלוש דקות קודם לכן, עקף את השוער ובעט פנימה. דקתיים מאוחר יותר פיירו שלח עוד אסיסט והפעם דוד ירה מ-16 מטר לחיבורים. שער מספר 16 לדוד (כמו ערן זהבי בפסגת הליגה), ומכבי חיפה יכולה רק לפנטז מה היה מצבה אם החלוץ לא היה נעדר חודשיים בגלל פציעה. יש לו חמישה שערים רק בשלושת המשחקים האחרונים.
מכבי חיפה עתרה לבית משפט מחוזי בבקשה שיורה על ביטול עונש הפחתת הנקודה על הפעלת פירוטכניקה ביציעים, והאוהדים שלה לא בדיוק שיתפו פעולה עם המועדון כשהדליקו אבוקות, שהעשן שלהן כיסה את המגרש וגרם להפסקת המשחק לשמונה דקות. זה לא יעזור בבית המשפט. אתמול הצטרפו לחגיגה המפוקפקת גם אוהדי הפועל חיפה. (איתן גליקמן)

2. פתק החלפה

הפועל באר-שבע לא יכולה לעשות את זה רגוע. אחרי הדרמה האדירה בחצי גמר הגביע עם שער הכרעה בדקה ה-122, אתמול היא הפכה פיגור ביתי מול בני-סכנין לניצחון 1:2 עם הרבה אופי.
בסיל חורי (57) העלה את סכנין ליתרון, שאחריו ערך אליניב ברדה חילופים שהפכו את באר-שבע להרבה יותר מסוכנת. יוני סטויאנוב נכנס בדקה ה-62 וחמש דקות מאוחר יותר הכניס כדור רוחב שפגע בדור חוגי ומשם נכנס לרשת. בדקה ה-84 מחליף נוסף, אנטוניו ספר, נתפס ברחבה על-ידי קוסטנטינוס סוטריו שגם ראה צהוב שני והורחק. את הפנדל תירגם לשער ניצחון השחקן הלוהט של באר-שבע, הלדר לופס, שמעמדת המגן השמאלי יש לו כבר שישה שערי ליגה ושניים נוספים חשובים מאוד בגביע.
למרות הניצחון בגביע, רק 6,165 צופים הגיעו אתמול לטוטו-טרנר, פחות ממחצית מכמות האדומים שליוו את קבוצתם לבלומפילד. גם שעת יציאת החג המאוחרת וחגיגות המימונה לא אמורות להצדיק כמות כל כך קטנה.
לפני פתיחת המשחק ביזו אוהדי סכנין את ההמנון, ולא בפעם הראשונה העונה. חלק מהם ישבו בזמן השירה, ועשרות אחרים עמדו ושרו שירי עידוד. אוהדי באר-שבע הגיבו בשירת: "שישרף לכם הכפר".
(שי מוגילבסקי)