גל ההתייקרויות לא פוסק. החברה המרכזית למשקאות קלים, קוקה-קולה ישראל, מייקרת את המשקאות הקלים והבירות ב-4.5%, וכן את כל מוצרי מחלבת טרה שלא בפיקוח בעד 5.4%. עליות המחירים ייכנסו לתוקף ב-19 במאי, לאחר יום העצמאות.
בין היתר יתייקרו ב-4.5% משקאות קוקה-קולה, קולה זירו, דיאט קולה, ספרייט לסוגיו, פאנטה, פיוז טי, פריגת ונביעות וכן בירות קרלסברג וגינס. מותגי הבירה ויינשטאפן, 1664, אסטריאה ושקמה יתייקרו ב-2%. מדובר בכמה מהמותגים הנמכרים ביותר בקטגוריה והם מובילי שוק גם בשוק הקר (ברים, פיצוציות ומסעדות).
מחיר מוצרי חלב שאינם בפיקוח, מתוצרת מחלבת טרה שבבעלות קוקה-קולה, יעלו בשיעור ממוצע של 3.2%. טרה תייקר קוטג', גבינות מיוחדות, גבינת נעם פרוסה ויוגורטים של מולר. לדוגמה: חלב מועשר יתייקר ב-4.46%, גבינת טוב טעם וגבינת נעם פרוסה ב-4.5%, קוטג' 5% באריזת 250 גרם ב-3.2%, מולר סימפלי ב-3% ומולר פרופ ב-4.5%.
כזכור, מחיר כל מוצרי החלב המפוקחים יעלה החל מהיום בשיעור של 4.5%.
ההעלאה האחרונה שביצעה קוקה-קולה במחירי מוצריה בישראל הייתה במארס בשנה שעברה, אז הודיעה על התייקרות של 6.7% במחיר המשקאות הקלים ובראשם קוקה-קולה. אתמול הודיעה קוקה-קולה לקמעונאים כי עדכון המחיר החדש מתבצע בעקבות עלייה מצטברת של תשומות המוצרים.

"עלייה בתשומות"

לפי החברה, ההתייקרויות במשקאות הן "עקב עלייה מצטברת של תשומות המוצרים וכן עקב עליות מחירים של המוצרים המיובאים במסגרת עדכון המחירים שנשלח לחברה מהספקים בחו"ל". לא ברור מדוע החברה כוללת אם כך מותגים שמיוצרים בארץ, כמו נביעות וקוקה-קולה.
כזכור, גם חברת טמפו העלתה את מחירי המשקאות שלה בחודש ינואר האחרון, אז הודיעה על עליית מחירי מוצרי האלכוהול בשיעור של 6% באפריל ושל הבירה ב-5%. יפאורה ייקרה את מחירי המשקאות הקלים שלה בשיעור של 6.8% לפני שנה.
לגבי ההתייקרות במוצרי החלב, החשש כעת כי עליית מחירי החלב הלא-מפוקחים על ידי מחלבת טרה, תגרור העלאה דומה מצד חברות תנובה ושטראוס. תנובה היא יצרנית החלב הגדולה בישראל, שהיקף מכירות חטיבת החלב שלה מסתכם בכ-4 מיליארד שקל. תנובה מסרה בתגובה שהחברה לא מתייחסת לנושא. משטראוס נמסר כי החברה ציבורית ועקב כך היא מחויבת לדווח לבורסה על כל שינוי במחירים.
בחודש מאי צפויות עליות מחירים רבות שעליהן כבר הודיעו חברות ויבואניות.
בין השאר עליית מחירי החלב בפיקוח. בנוסף, עוד טרם העלייה הנוכחית במוצרי החלב הודיעה חברת פלדמן, יצרנית הגלידות, כי ב-12 במאי היא מעלה את מחיר הגלידות מתוצרתה ב-7% בממוצע, בשל עלייה במחירי קקאו, אריזות, שכר מינימום וחשמל. לחגיגת ההתייקרויות בחודש מאי הצטרפו כבר דיפלומט, גלידות נסטלה ויחיעם, וכעת גם קוקה-קולה.

1 צפייה בגלריה
צילומים: שאטרסטוק
צילומים: שאטרסטוק
צילומים: שאטרסטוק
(צילומים: שאטרסטוק)