במוצאי חג הפסח שלשום, בפעם הראשונה אי פעם, לא השתתף ראש ממשלת ישראל באירועי המימונה. בנימין נתניהו, כמו כל קודמיו בתפקיד, הקפיד להגיע באופן קבוע למימונה - אך הוא ורעייתו נעדרו מהאירועים השנה בגלל המלחמה. נתניהו קיים דיון ביטחוני בקריה בנושא עסקת החטופים, אך אם היה בוחר בכך, זה לא היה מונע ממנו "לקפוץ" לאירוע מימונה.
בכיר בסביבת נתניהו הסביר את ההחלטה: "זה לא ברור? היו תוקפים אותו כמו כל דבר. היו טוענים שהחטופים במנהרות והוא 'נהנה'. אין פה רחמים, ואולי בצדק. אין ממלכתיות. יש פוליטיקה נוראית ויש איומים שעה-שעה ערב-ערב על חייו, זה עוד לא היה אף פעם".
בהמשך לכך, גורמים שמעורים בפרטים טוענים כי נתניהו מתכוון גם "לדלל משמעותית" את הנוכחות שלו בטקסי יום העצמאות השנה. לפי גורמים ממשלתיים, ראש הממשלה נוטה שלא להגיע לטקס הענקת פרס ישראל, שייערך בשדרות, לאחר הסערה סביב החלטתו המקורית של שר החינוך יואב קיש לבטל את הטקס השנה.
יודעי דבר טוענים כי אי-הגעתו נועדה להימנע מלחיצת ידו של היזם אייל וולדמן, אך בסביבת נתניהו מכחישים זאת בתוקף וטוענים כי בלי קשר הכיוון כרגע הוא שישתתף השנה רק באירועי הזיכרון. "שטויות במיץ עגבניות", אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה, "נתניהו לא יודע מי זה וולדמן בכלל. עובדים על הלו"ז, נראה מה יהיה".
בכיר בסביבת נתניהו אמר גם הוא כי "שמחה ללא החטופים אינה אפשרית ואייל וולדמן הוא לא הנושא בכלל", והוסיף כי לא ברור גם אם נתניהו יגיע לשני אירועים "שמחים" נוספים ביום העצמאות: טקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא וחידון התנ"ך.