קרואלה דה ויל המומה, היריבות מרכינות זנב: רובי, הכלבה שמטפלת בילדי עוטף עזה, זכתה במקום הראשון באליפות העולם השנתית בטיפוח כלבים שנערכה בזאגרב, בירת קרואטיה, בקטגוריית הדלמטיים.
רובי הדלמטית מתגוררת במושב בעוטף עזה יחד עם הבעלים שלה, אור לוי (31), וכלבת הספרינגר-ספנייל פלורי. רובי ופלורי הן כלבות טיפוליות, העובדות עם ילדי העוטף. "הטיפול יכול להיות פרטני או קבוצתי", מסבירה אור, "דרך הכלב הילד מצליח להביע את עצמו, להגיע לעיבוד של האירוע ולהפחית חרדות, הכל באמצעות מנגנון של השלכה והעתקה. זה תהליך מדהים. יש ילדים שבזכות רובי ופלורי הפסיקו להרטיב במיטה, הפסיקו לגמגם ומצליחים לישון בלילה".
1 צפייה בגלריה
yk13904162
yk13904162
רובי. ניצחה במולדת הדלמטים
(צילום: מאיר גור)
לאחר 7 באוקטובר, אור ורובי פונו מביתן אך המשיכו להיערך לתחרות. "כשחזרנו הביתה התחלנו לטפל בהתנדבות בילדי המושב", מספרת אור, "רובי ופלורי גרמו לילדים לצאת פעם ראשונה מהבית. בזכותן, בפעם הראשונה הילדים יכלו להתחיל לדבר על הפחדים שלהם. לדוגמה, אחד הילדים אמר לכלבה: 'נכון שאת פוחדת?' כשבסופו של דבר הוא פוחד. כשמביאים דלמטי לטיפול זה עושה את העבודה, כי אין ילד שלא מכיר את הסרט '101 כלבים וגנבים'. שתיהן, אגב, כלבות מסרטי דיסני".
רובי ואור התכוננו לתחרות במשך זמן רב. הן ערכו אימוני ריצה, אימוני הידרו-תרפיה ואימונים אחרים, והכלבה אף הייתה על דיאטה מיוחדת. "רובי היא השותפה הכי טובה שלי", מודיעה אור בעיניים בורקות, "היא מדהימה. לכל מקום שאני הולכת, היא איתי. כשהודיעו שזכינו הייתי באופוריה".
הדלמטי הוא הכלב הלאומי של קרואטיה, ודיוקנו היה סמל אליפות העולם השנה. זה רק העצים עוד יותר את ההישג, כשהכלבה מהעוטף ניצחה 101 דלמטים אחרים.
אורית נבו, חברת ההתאחדות הישראלית לכלבנות, מספרת כי "למעלה מ-70 כלבים ישראליים יצאו לייצג אותנו באליפות העולם, חרף כל הקשיים והיעדר טיסות".