נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו במלחמה. בראיון שפורסם אתמול במגזין "טיים" האמריקאי אמר על מתקפת הטרור של 7 באוקטובר: "זה קרה במשמרת שלו".
טראמפ, שאמר בראיון כי "היה לי ניסיון רע עם ביבי", שב וחזר על טענתו ולפיה חיסול מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני, ב-2020 אמור היה להיות מבצע משותף של ישראל וארה"ב - אך נתניהו, לדבריו, חזר בו יומיים לפני שיצא לפועל על ידי ארה"ב, בהפצצה בעיראק. "זה היה משהו שמעולם לא שכחתי", אמר.
1 צפייה בגלריה
yk13904170
yk13904170
(טראמפ | צילום: אי־פי, Justin Lane)
כשנשאל אם ישקול למנוע את הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל כדי לדחוף אותה לקראת סיום המלחמה, הוא לא השיב בחיוב, אך גם לא שלל זאת. טראמפ כבר קרא בחודשים האחרונים "לסיים את המלחמה", ומתח ביקורת על האופן שבו נוהלה - וגם על ההסברה הישראלית.
לצד הביקורת, הדגיש טראמפ כי אם ייבחר לכהונה שנייה כנשיא הוא יעמוד לצד ישראל בתרחיש של עימות מול איראן, תרחיש שכבר התמשש, למעשה, במתקפה חסרת התקדים שלה על ישראל לפני כשבועיים.
טראמפ, נזכיר, שומר טינה לנתניהו על כך שבנובמבר 2020 הוא התקשר לברך את ביידן על ניצחונו בבחירות, שטראמפ טוען שוב ושוב - תוך שהוא מפזר שקרים וטענות לא מוכחות - שתוצאותיהן זויפו. מאז תום כהונתו, השמיע טראמפ כמה וכמה אמירות קשות על נתניהו, ובאחד מהראיונות שהעניק אף קילל אותו. כבר באוקטובר, ימים אחדים אחרי מתקפת חמאס, מתח ביקורת על ישראל ותקף את נתניהו.