אף אחד לא ממש התרגש מכך, אפילו לא אוהדיה ושחקניה, אבל פ.ס.ז' הבטיחה בראשית השבוע זכייה באליפות צרפת בפעם ה-12 בתולדותיה והעשירית ב-12 העונות האחרונות, מה שמראה כמה השתנה הכדורגל במדינה מאז ההשתלטות הקטארית על הקבוצה ב-2011.
היתרון הכלכלי של פ.ס.ז' על שאר הקבוצות בצרפת עצום, והמשמעות היא שלסיים את העונה עם אליפות קלילה זו דרישת מינימום. על-פי רשימת המועדונים שהכניסו הכי הרבה כסף בשנה שעברה, שפורסמה ב"דלויט", פ.ס.ז' נמצאת במקום השלישי בעולם עם קצת יותר מ-800 מיליון יורו, והקבוצה הצרפתית הנוספת היחידה בטופ 20 היא מארסיי, עם 258 מיליון יורו.
1 צפייה בגלריה
yk13902577
yk13902577
(אמבאפה | צילום: רויטרס)
אז אליפות זו ממש לא חוכמה גדולה, אבל עדיין מגיע קרדיט ללואיס אנריקה, שהצטרף בקיץ לקבוצה שנכנסה לעידן חדש עם העזיבה של לאו מסי וניימאר. אנריקה גם נאלץ להתמודד עם סאגת קיליאן אמבאפה, שהוקפא בתחילת העונה לאחר שסירב להאריך את חוזהו. זו אחת הסיבות לכך שפ.ס.ז' ניצחה רק בשלושה מתוך שבעת משחקי הליגה הראשונים, אך מאז השתנתה התמונה, וההפסד היחיד שלה נותר ה-3:2 לניס בספטמבר.
עכשיו נותר רק להוסיף לרזומה זכייה ראשונה בליגת האלופות. היא עלתה לשמינית הגמר מהמקום השני לאחר שצברה ארבע נקודות מול דורטמונד, אצלה תתארח הערב (22.00) כפייבוריטית במשחק הראשון של חצי הגמר. וזה לא הכל מבחינתה. ב-25 במאי, שבוע לפני גמר הצ'מפיונס, היא תשחק בגמר הגביע הצרפתי מול ליון, כך שחלום הטרבל בהחלט חי וקיים.
העובדה שפ.ס.ז' קבוצה טובה ומאוזנת יותר ללא מסי וניימאר אינה מפתיעה, גם מכיוון שמי שנכנסו לנעליים שלהם ממלאים היטב את תפקיד הצוות המסייע של אמבאפה. עוסמאן דמבלה מראה ניצוצות באגף ימין מאז שהגיע בקיץ מברצלונה, וברדלי ברקולה (21), שנרכש באותו חלון מליון, מככב בצד השני. וורן זאיר-אמרי (18) כבר נראה כמו אחד הקשרים הטובים בעולם, בעוד שהפורטוגלי ויטיניה עשה העונה קפיצת מדרגה עצומה.
אמבאפה עצמו נמצא בכושר שיא ויש לו 43 שערים ב-44 משחקים בכל המסגרות, למרות שנעשה בו שימוש מוגבל למדי בליגה מאז שהודיע למועדון לפני כחודשיים על החלטתו לעזוב בסוף העונה. את מי שצפויה להיות קבוצתו הבאה, ריאל מדריד, הוא עוד עשוי לפגוש בגמר ליגת האלופות - במה שיהיה סיפור השנה בכדורגל העולמי.