אפשר להבין מדוע לברון ג'יימס נראה קצת מריר בסיום המשחק ששלח אותו ואת לוס-אנג'לס לייקרס לחופש בקנקון כבר אחרי הסיבוב הראשון בפלייאוף, עם הפסד 4:1 לאלופה דנבר. שחקן בן 39, בעונתו ה-21 בליגה, היה על המגרש 44 דקות, קלע 30 נקודות, פיספס בריבאונד אחד טריפל-דאבל, ובסוף מצא עצמו מול עיתונאים ששואלים אותו, שוב, האם יש לו מחשבות סיום.
"אני לא עונה על זה", אמר לברון בחיוך של מי שמסובב את תקשורת הספורט האמריקאית על האצבע מיומו הראשון בליגה. אבל בשלב הזה, זו אכן שאלה של ממש: למה, בעצם, לברון ג'יימס עדיין משחק? האם הוא כל כך רוצה עוד אליפות? האם זה כדי לשחק עונה אחת עם בנו, ברוני? האם זה פשוט כי הוא עדיין כל כך אוהב את המשחק?
1 צפייה בגלריה
yk13903764
yk13903764
(צילום: David Zalubowski, AP)
התשובה מורכבת כנראה מכל האפשרויות, אבל יש לפחות עוד סיבה אחת: לברון ג'יימס, שכבר עכשיו יש לו את קריירת הכדורסל הגדולה בהיסטוריה, רוצה להפוך אותה למשהו שאף אחד לעולם לא יוכל לנצח. בכל שנה שעוברת, יותר אנשים אומרים בחצי קול רם את מה שעד לא מזמן היה חילול הקודש: לברון ג'יימס הוא השחקן הגדול בהיסטוריה. האמת היא שאין באמת דרך להיות גדול יותר ממייקל ג'ורדן – הוא נמצא מחוץ לכל שיחה וזה מה שזה – אבל עכשיו כבר יש ויכוח. ואם לברון גם היה משיג שש אליפויות, כנראה שהוויכוח הזה היה נגמר.
שש אליפויות כבר לא יהיו, אז מה כן? לברון בקושי יצא מהמקלחת כשפורסמו ידיעות על כך שהלייקרס "פתוחים לאפשרות" לבחור בדראפט את ברוני – שנכון לעכשיו רחוק מלהיות מוכן ל-NBA – כדי להבטיח שאבא לא יברח בקיץ. האם העונה הבאה היא סיבוב פרידה, חיים שכאלה עם סטנדינג אוביישן וכמה דקות עם ברוני. או שהוא מחליט, בצדק, שהוא עדיין יכול להיות שחקן מרכזי באלופה, ועוזב את הלייקרס.

ר"ג עצרה את ירושלים

מכבי ר"ג ממשיכה להוכיח שהיא לא רק הפתעת העונה בליגה, אלא שיש לה שאיפות אמיתיות בצמרת: אתמול היא שוב ניצחה את הפועל ירושלים – הפעם בארנה, 82:93 מרשים במיוחד, למרות ששיחקה עם שני זרים בלבד. בלטו: נוני אומאט 20, ג'ורדן כהן 19. לירושלים: ליוואי רנדולף 26. אם הפועל ת"א תפסיד הערב (20.45) להרצליה, ר"ג תסיים את הסיבוב השני במקום השני. (סתיו איפרגן)

כדוריד: רמה"ש הכתה ראשונה

א.ס רמה"ש ניצחה בבית 34:35 (17:17) את מכבי ראשל"צ ועלתה ליתרון 0:1 בסדרת גמר הפלייאוף (הטוב מ-5). המארחת כבר פיגרה בארבעה שערים במחצית השנייה, אבל ביצעה מהפך. הרבו לרמה"ש: ריסטו וויאצ'יץ' 12, רם טורקניץ 7. לראשל"צ: נדב ניזרי 8, ירמי סידי 7. (ספי פסטרנק)
בדמינטון. מישה זילברמן השיג את הכרטיס לאולימפיאדת פריז. זוהי תהיה האולימפיאדה הרביעית שבה ישתתף הספורטאי בן ה-35 באולימפיאדה, והוא מצטרף לשמות כמו אריק זאבי, יואל סלע, גיא סטריק ואנסטסיה גלושקו שמחזיקים בכמות שיא זהה של הופעות.
(נדב צנציפר)
אופניים. נדב רייסברג בן ה-23 מקיבוץ דפנה יתחרה בגראן טור הראשון שלו, אחרי שנכלל בסגל "ישראל פרמייר טק" לג'ירו ד'איטליה שייפתח בשבת.