שידור חוזר. ארבע שנים חלפו מאז הפעם האחרונה שמכבי פ"ת עלתה לגמר גביע המדינה, ואתמול היא עשתה זאת שוב עם ניצחון 0:3 על הפועל נוף הגליל מהליגה הלאומית. בגמר ממתינה לה הפועל באר-שבע, בדיוק כמו לפני ארבע שנים. אז זה הסתיים ב-0:2 לקבוצה של אלונה ברקת ויוסי אבוקסיס, כשאת השער הראשון כובש בן שהר, היום שחקן של רן קוז'וך.
הפעם האחרונה שפ"ת הניפה גביע הייתה אי-שם ב-1952, לפני 72 שנה, כשנשיא המדינה היה חיים וייצמן - והלוזונים מקווים להיפגש הפעם עם בוז'י הרצוג ב-30 במאי.
1 צפייה בגלריה
yk13904903
yk13904903
(שחקני מכבי פ"ת חוגגים עלייה לגמר | צילום: עוז מועלם)
המאור הגדול. גם לנוף הגליל היו חלומות על גביע, אבל הם התנפצו כבר במחצית הראשונה. לתקוות שלה לעלות לפחות לגמר היה על מה להתבסס, אחרי הכל מדובר בקבוצה שנמצאת בכושר הטוב ביותר בלאומית. ההגרלה האירה לה פנים, והיא לא נאלצה לפגוש בדרך לחצי הגמר אף קבוצה מליגת העל. מכבי פ"ת הייתה סיפור אחר, למרות שהפתיחה הייתה דווקא שייכת לשחקנים של מוטי איוניר, שהגיעו מספר פעמים לרחבה של מרקו וולף.
אלא שהשער נפל בצד השני, כשמאור לוי (19) שלח כדור חופשי לחיבורים של תומר ליטבינוב. נוף הגליל המשיכה לתקוף, אבל איוניר לא היה רגוע על הקווים - ובצדק. במקום להשוות, הקבוצה שלו ספגה את השני כשדולב אזולאי (39) דחק לשערו-הוא כדור רוחב של לוקה שטור.
שחקן גביע טיפוסי. יש קבוצות שנחשבות ל"קבוצות גביע טיפוסיות", ומסתבר שיש גם שחקנים כאלה. לאחד מהם קוראים לירן חזן, ורק בעוד תשעה ימים הוא יחגוג יום הולדת 18. הופעת הבכורה שלו בבוגרים של מכבי פ"ת הייתה בסיבוב ח' של הגביע נגד מכבי יבנה מליגה א'. הוא נכנס לשחק בדקה ה-30 והבקיע בהארכה צמד בדרך לניצחון 1:3. בשמינית הגמר הוא כבש ב-0:3 על הפועל חיפה, וכך גם ברבע הגמר ב-2:4 הסנסציוני על מכבי ת"א. אתמול הוא הוסיף את החמישי שלו, כשנגח את השלישי של מכבי פ"ת (63) מהגבהה של אביב סלם. גם המהלך הזה התחיל ממאור לוי, המצטיין על המגרש.
חוזרים לליגה. נוף הגליל נעלמה מהמגרש במחצית השנייה, וגם החילופים ההתקפיים של איוניר לא עזרו. הקבוצה שלו תנסה עכשיו לסיים כמו שצריך את העונה הטובה שלה, כשכבר מחרתיים היא תחזור לנתניה למשחק ליגה נגד קריית-שמונה, אותה הדיחה באותו מגרש ברבע גמר הגביע. פ"ת תתרכז עכשיו בניסיונות להשיג את הנקודות הספורות שנחוצות לה כדי להבטיח את ההישרדות בליגת העל.