מסע ההוריקן לאירוויזיון של עדן גולן נפתח אתמול במאלמו, שוודיה – הישורת האחרונה לקראת חצי הגמר השני של התחרות, שבו תשתתף ישראל ביום חמישי הבא.
"נשמיע בגאווה את הקול שלנו, של ישראל. את הקול למען החטופים, שיחזרו במהרה. עבדתי קשה מאוד ודברים גדולים לפנינו. אולי נביא גם את האירוויזיון הביתה", אמרה אתמול הזמרת בת ה-20. אחרי החזרה הראשונה במאלמו, היא סיפרה ל"ידיעות אחרונות": "אני מאוד מרוצה, קיבלנו פידבקים מדהימים מכל מי שהיה שם. נמשיך לעבוד קשה בשביל לשפר ולדייק, ולתת את הביצוע הכי טוב שיש. אני גאה ומתרגשת להיות כאן".
1 צפייה בגלריה
yk13904312
yk13904312
(החזרה של גולן והלהקה, אתמול | צילום: Sarah Louise Bennett, באדיבות EBU)
את גולן ואת המשלחת הישראלית עוטפת אבטחה חסרת תקדים, הן בשל איומים כלפי הנציגים שלנו ברשתות החברתיות והן לקראת הפגנות פרו-פלסטיניות המתוכננות להתקיים בשבוע האירוויזיון במאלמו, הנחשבת לאחת ממעוזי האיסלאם בשוודיה. "מבחינת הביטחון, אנחנו בידיים של האנשים הכי טובים שיש. נשמעים להוראות, רגועים וסומכים עליהם לגמרי", סיפר ל"ידיעות אחרונות" הבמאי יואב צפיר, "החזרה הייתה מצוינת. עדן הרשימה את כולם, ואחד המפיקים הבכירים אמר לי שזה השיר שהכי נגע בו והסביר שהוא נראה מצוין ונשמע מצוין. עדן מקצוענית-על. תענוג לעבוד איתה. אנחנו מרגישים שכל ישראלי יעמוד בגאווה מאחורי הביצוע הזה".
אם מישהי יכולה לעמוד בלחץ, זו גולן. בראיון שיתפרסם ביום שישי ב"7 לילות" היא מספרת על המעבר למוסקבה עם משפחתה כשהייתה רק בת שש, על האנטישמיות בבית הספר, ההחרמות והאלימות הפיזית – חוויות שחישלו אותה והכינו אותה לאתגר.
את גולן מלווים חמישה רקדנים, וביחד הם יוצרים על הבמה תחושת סערה. מי שרוצה יכול לראות בכך רמז לאירועי 7 באוקטובר. השיר מסתיים במעין זריחה בתאורה כתומה, שמסמלת תקווה. גם בשמלתה של עדן גולן – המורכבת בחלקה העליון מרצועות שיכולות להזכיר חתכים ותחבושות – יש שיראו רמזים לאירועי אותו יום, למשל למסיבת הנובה. "כל אחד ייקח את המשמעות לאן שירצה. ברור שאנחנו לא מתעלמים מהמילים של השיר", אומר צפיר בזהירות.
"הבגד שעיצבנו לעדן נתון לפרשנות", אמר הסטייליסט איתי בצלאלי בשיחה עם עיתונאי ynet איתי יעקב, "רצינו ליצור בגד טבעי, במראה מאוד נקי, שיביע את מה שאנחנו חשים כרגע כאומה. לא היה הפעם מקום לבגד זוהר או פלסטיקי".
בכאן 11 ישדרו את שני חצאי הגמר של האירוויזיון, וכמובן את הגמר שיתקיים במוצאי השבת הבאה.
הילדות הקשה, הזוגיות הרעילה, הכמיהה לאהבה: ראיון עם עדן גולן, יום שישי ב"7 לילות"