שלושה שבועות לפני הילולת הענק בהר מירון, בצה"ל ממליצים לממשלה לבטל את הילולת הרשב"י של ל"ג בעומר.
אחרי סדרה של דיונים שנערכו בפיקוד הצפון ובפיקוד העורף בשבועות האחרונים ובהתאם להערכת מצב עדכנית, בצבא החליטו להמליץ לגורמי הממשלה לא לערוך השנה, בשום מתכונת, את ההילולה השנתית של ל"ג בעומר בשל המשך ההסלמה מול חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
yk13904909
yk13904909
(צילום: גיל נחושתן)
צבא הטרור השיעי ירה בחודשים האחרונים מאות טילים ורקטות לעבר בסיס היחידה לבקרה אווירית שבפסגת ההר, ובצבא מעריכים שהמצב לא ישתנה בחודש הקרוב. מתחם ההילולה צפוי להיות מוכרז כשטח צבאי סגור במהלך היומיים של החג, בין 25 ל-26 במאי, תחת אכיפה של המשטרה והמשטרה הצבאית.
במערכת הביטחון ייערכו לאפשרות של ניסיונות להסתנן להר, ולכן צפויים להתקיים דיונים כיצד לאכוף את האיסור – אם הדרג המדיני יקבל את המלצת צה"ל ויבטל את האירוע הענק.
בצבא גם ביטלו לפני כחודש את הילולת ציון יום הולדתו ומועד ופטירתו של משה רבנו בהר המירון מאותן הסיבות. על הכוונה לבטל את הילולת הר מירון השנה פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" לפני כשלושה חודשים.
מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב״י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף".