טעות קטלנית: ממצאים ראשוניים של תחקיר התקרית הקשה בפרוזדור נצרים שבמרכז הרצועה – שבה נהרגו בערב החג לוחמי המילואים עידו אביב (28) וקלקידן מהרי (37) – מעלים כי הלוחמים נהרגו מפגיעת פגז טנק, שירה בשוגג על מבנה שבו שהה הכוח שלהם, במהלך חילופי אש מול מחבלים.
לפי התחקיר הראשוני, בשעה 17:00, סמוך לבית החולים הטורקי במסדרון שמבתר את רצועת עזה, עלה טנק על מטען חבלה, והזחל של הרכב המשוריין התנתק. בשלב זה החל ירי פצמ"רים ונ"ט על הזירה. הכוחות השיבו באש על ידי כוחות חטיבת המילואים 2 (יוצאי גולני).
בחילופי האש, טנק של חטיבה 679 יצא ממגנן סמוך וירה לעבר מבנה שנראה לו חשוד, מעבר לגבולות הגזרה שלו, בהתקפה. במבנה היו שני החיילים שנהרגו ושניים שנפצעו. חייל שלישי נפצע מרסיס טיל נ"ט. התחקיר הראשוני, שנוהל על ידי מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם, העלה כי הכוח זיהה את עמדת כוחותינו ככוח אויב בשוגג.
אביב היה לוחם במסייעת שריון בגדוד חש"ן 9232, עוצבת יפתח (679), ומהרי היה לוחם בגדוד 223, חטיבת כרמלי (2). הם משתייכים לחטיבות שנמצאות תחת אוגדה 99. כוח המילואים החליף לאחרונה את חטיבת הנח"ל הסדירה במשימת החזקת פרוזדור נצרים. מדובר במשימה הקבועה היחידה שנותרה כעת לצה"ל בשטח העזתי - החזקת מסדרון לאורך כשמונה קילומטרים מדרום לעיר עזה, ובין נקודת הגבול הסמוכה לקיבוץ בארי עד לחוף העזתי.