דיונים מתקדמים במשרדי האוצר והמשפטים צפויים לחדש בקרוב מאוד את נוהל "גילוי מרצון" של רשות המסים. המטרה: לאפשר למשתמטים ממסים, בעיקר בחו"ל, להתוודות, בתמורה לאי-העמדתם לדין ולתשלום המסים שהעלימו ללא קנסות, כאשר קופת המדינה תרוויח מיליארדי שקלים של מסים שלא הייתה גובה כנראה בעת גירעון עצום בתקציב. לשכת רואי החשבון פנתה לשרי האוצר והמשפטים בדרישה להחיל את הנוהל החדש באופן מיידי אפילו עוד בחודש הנוכחי.
ל"ממון" נודע שבמשרד המשפטים נוטים לאשר את תוכנית מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ לחדש באופן מיידי את נוהל "הגילוי מרצון" שהתנהל לאחרונה לפני חמש שנים. ההערכות הן שאלפי ישראלים הם מעלימי מס שחוששים מהצלבת מידע בין רשויות המס בחלק ממדינות העולם, ובישראל יתוודו על העלמות המס ויצליחו במסגרת המבצע החדש להימנע מהעמדה לדין ומתשלום קנסות גבוהים.
המגמה היא לשחרר את המתוודים על העלמות מקנסות, אולם לחייבם לשלם ריבית והצמדה לאינפלציה על תקופת ההעלמות. כמו כן יצטרכו המתוודים לגלות מהיכן השיגו את ההכנסות שהועלמו. הכוונה היא לפי שעה להעדיף את הגילוי מרצון על העלמות מס של ישראלים בחו"ל.
נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, רו"ח חן שרייבר, פנה אתמול לשרי האוצר והמשפטים וכתב כי הלשכה רואה צורך להתגייס לטובת המאמץ הלאומי לסיוע ועזרה בכל הקשור להכנסות המדינה. שרייבר אמר כי מהלך זה יכניס כבר השנה מיליארדי שקלים לקופת המדינה.