השר יצחק גולדקנופף התייחס לחשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על המלצת צה"ל לבטל השנה את ההילולה במירון, בשל המצב הביטחוני והירי של חיזבאללה לאזור, ועורר סערה. השר ממפלגת יהדות התורה אמר: "זה יגיע לדיון, יהיו דעות, יהיו הבנות. את צפת ומטולה לא סגרו, אבל את זה כן? כל העולם מחכה למירון".
אלא שהמועצה המקומית מטולה פונתה כמובן מתושבים, ומתקיימת חודשים ארוכים כעיירת רפאים. בהמשך, השר פירסם התנצלות על טעותו: "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך. הזכרתי את צפת ומטולה בנשימה אחת שכביכול הן לא נסגרו, בזמן שבפועל מטולה כן נסגרה. אני מתנצל על הטעות".
1 צפייה בגלריה
yk13908177
yk13908177
(צילום: יואב דודקביץ)
בראיון לרדיו "קול חי", נשאל השר על הילולת רשב"י שאמורה להתקיים בל"ג בעומר. "עוד לא אמרנו שסוגרים את מירון, חכה", הוא השיב. "נבוא לדיון, יהיו דעות, תהיה הבנה".
במהלך הראיון נשאל השר, למה אנשי הציבור החרדים לא יוזמים את ביטול ההילולה, בשל החשש מירי טילים לאזור, והשיב: "עוד אין החלטה. בינתיים משרד ירושלים ומסורת ישראל ממשיך עם אנשים שבאים לראות את המקומות ועושים את הדברים. פיקוח נפש, אני לא יודע אם מישהו ייקח אחריות אחר כך, אבל אנחנו עוד לא יודעים מה יהיה בעוד שלושה שבועות".
כאמור, השר התייחס למטולה, שספגה בחודשים האחרונים טילי נ"ט רבים ששיגרו מחבלי חיזבאללה. מארגני פסטיבל המשוררים, המתקיים מדי שנה בחודש מאי ביישוב הצפוני, הודיעו שהוא ייערך השנה בירושלים, ככל הנראה בחודש אוגוסט – בשל המצב הביטחוני.
במערכת הביטחון ייערכו לאפשרות של ניסיונות להסתנן להר, ולכן צפויים להתקיים דיונים כיצד לאכוף את האיסור – אם הדרג המדיני יקבל את המלצת צה"ל ויבטל את האירוע הענק.