בשעה שיו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, יחד עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושורה של בכירים בתחום, פועלים מאחורי הקלעים עם גורמי המקצוע כדי למנוע סנקציות נגד ישראל בקונגרס פיפ"א הקרוב - הצליח ציוץ אחד של שר החוץ ישראל כ"ץ לעורר זעם גדול בקרב המעורבים שטוענים כי התנהלותו בנושא חסרת אחריות.
4 צפייה בגלריה
yk13908077
yk13908077
(השר ישראל כ"ץ | צילום: קובי קואנקס)
כץ צייץ בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) מסר תקיף כלפי יו"ר ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב, הדורש להטיל סנקציות נגד הכדורגל הישראלי בעקבות המלחמה בעזה. "ג'יבריל רג'וב, מחבל בחליפה שתמך פומבית בפשעי החמאס, פועל ברחבי העולם לסלק את ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. נפעל לסכל את מזימתו ואם לא יפסיק – נכלא אותו במוקטעה ונשאיר אותו לשחק לבד סטנגה בין הקירות", כתב כ"ץ.
בהתאחדות לכדורגל, כאמור, חוששים לקראת קונגרס פיפ"א שייערך בעוד פחות משבועיים בבנגקוק, זאת בשל ההחלטה להכניס לסדר היום את הדרישה של רג'וב וההתאחדות הפלסטינית להטיל סנקציות נגד ישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
בקבוצת הוואטסאפ שהקימו גורמי המקצוע מההתאחדות עם היועצת המשפטית של משרד הספורט ואנשי מקצוע נוספים, נדהמו מהציוץ והקבוצה געשה. יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, צירף את הציוץ של כ"ץ בקבוצה הסגורה וכתב: "אני לא מבין. רק אתמול ביקשנו להימנע ולא להפתיע עם אמירות כאלה. אנחנו מנסים לפתור משבר".
4 צפייה בגלריה
yk13908148
yk13908148
שינו זוארץ | צילום: עוז מועלם
אחד המשפטנים הבכירים בתחום הספורט הבינלאומי החבר בקבוצה כתב בזעם: "חברים ממשרד החוץ, רק תגידו לנו שזה לא אמיתי. זה יצא תחת הדוברות של השר? אני מתפלל שלא. ואם כן, זה לא ייאמן. זו שערורייה קולוסלית בפוסט ילדותי שלא יכול לצאת מתחת ידיו של שר כלשהו, בוודאי לא שר החוץ. הוא גורם נזק ופוגע בעבודה קשה ומדודה, שכולנו, כל הצוות המסור כאן, עושים. איך יתכן שהשר לא מעודכן ולא מבין מה הוא עושה ואיזה נזק הוא גורם למדינה?".
נציגת משרד החוץ כתבה שהציוץ יצא מדוברות השר ללא התייעצות עם המשרד ומיד הגיבו לה: "נורא ואיום. אין מילים".

המטרה: לא להגיע להצבעה

אז על מה המהומה מלכתחילה? ההתאחדות הפלסטינית טוענת, כאמור, כי יש להטיל סנקציות על ישראל בגלל המלחמה בעזה וכן בשל "הפרות שישראל מבצעת באמצעות הכיבוש, באמצעות קבוצות שמשחקות בטריטוריה של ההתאחדות הפלסטינית". ב-2015 רג'וב העלה את ההצעה להרחיק את ישראל בקונגרס פיפ"א בבחריין, אך ברגע האחרון חזר בו. הפעם המצב של ישראל נראה קשה יותר, זאת בגלל המלחמה שמייצרת רגשות אנטי-ישראליים וכן בשל ההרחקה של רוסיה מפיפ"א בשל המלחמה באוקראינה, מה שעלול להוות תקדים.
אם תתקיים הצבעה, הסיכוי שישראל לא תספוג סנקציות קלוש. זאת יכולה להיות ענישה הצהרתית, כמו מניעת השתתפות בקונגרס פיפ"א, אך זה יכול להוביל גם להרחקה מהזירה הבינלאומית. במקרה שיוטלו סנקציות, גם הרחקה מטורניר הכדורגל האולימפי נמצאת על הפרק. מאחורי הקלעים, בהתאחדות לכדורגל כבר החלו לפעול, ומנסים לפתור את המצב דרך הקשרים עם ההתאחדויות השונות. המטרה כמובן היא שהנושא לא יגיע להצבעה בקונגרס.

התקפה על נאתכו

תקרית חריגה בסרביה: במהלך המשחק בין פרטיזן בלגרד לוויבודינה, תקף סעיד קוראץ’, קשר לוקסמבורגי ממוצא בוסני-מוסלמי, את קפטן נבחרת ישראל עד לא מזמן, ביברס נאתכו, וקרא לו: “תומך של מדינה שרוצחת אנשים”. נאתכו, המשמש כקפטן פרטיזן, איים לרדת מהמגרש ודרש מהשופט שירחיק את קוראץ’. בנוסף, הוא אמר למאמן וויבודינה: “תוציא אותו או שאהרוג אותו”. במשחק עצמו פרטיזן הפסידה 3:2 בבית. (נדב צנציפר)