אוהדי הכדורסל ברחבי העולם, ולא רק הם, עקבו במתח אחרי פרשיית בריטני גריינר, אחרי שהשחקנית האמריקאית המצטיינת נעצרה ונכלאה ברוסיה ב-2022. לקראת פרסום האוטוביוגרפיה שלה, היא התראיינה אתמול בתוכנית הטלוויזיה "20/20", וחשפה לראשונה את פרטי הסיפור המחריד מהזווית שלה.
כזכור, במהלך הפגרות מה-WNBA, שם היא משחקת בפיניקס מרקיורי (זכתה באליפות אחת עם הקבוצה), גריינר הופיעה החל מ-2015 ביקטרינבורג הרוסית. בפברואר 2022, כאשר נחתה ברוסיה, נערך חיפוש במזוודתה ונמצאו בה שרידי שמן קנאביס – מה שהוביל למעצרה. בתקופה של מתיחות שיא בין המדינות, היא נידונה לתשע שנות מאסר, וכעבור עשרה חודשים שוחררה בעסקת חילופי אסירים עם ארה"ב.
גריינר, שהודתה כי שכחה להוציא מהמזוודה את קפסולות הקנאביס לפני הנסיעה, סיפרה: "בשבועות הראשונים רציתי להתאבד יותר מפעם אחת. היה קר מאוד במושבת העונשין לנשים אליה נשלחתי. זה היה מחנה עבודה, ואין שם הפסקות. היה כתם דק ענק על המזרן שלי, והגוף שלי יצא מבעד לסורגים. כל הזמן פחדתי שמישהו ישבור לי את הרגליים".
השחקנית הוסיפה כי לפני ששוחררה, האחראים אילצו אותה לכתוב מכתב תודה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: "זה היה כתוב ברוסית", היא אמרה: "הייתי צריכה לבקש את סליחתו של המנהיג הגדול כביכול שלהם. לא רציתי לעשות את זה, אבל רציתי לחזור הביתה".