בישראל מעריכים כי ייתכן שתשובת חמאס להצעה המצרית לעסקת חטופים והפסקת אש תתעכב בימים נוספים, על אף שגורם מצרי מסר אתמול לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי כי ישנן כמה נקודות שנויות במחלוקת שנפתרו במו"מ. "השעות האחרונות היו עדות לתקשורת בין בכירים מצריים והנהגת חמאס מצד אחד - ומהצד השני לקשר עם בכירים בישראל", אמר.
לטענתו, "עדיין נמשכים המאמצים לפתור את הסוגיה המרכזית הקשורה לסיום המלחמה והפסקת האש, שעליה עדיין קיימת מחלוקת. הושגו ניסוחים מספקים בכל הנוגע לנסיגה ההדרגתית מעזה וחזרת העקורים לאזור צפון הרצועה".
אמש התכנס קבינט המלחמה, ולאחריו הקבינט המדיני-ביטחוני הרחב. מחוץ לקריה, שם התקיימה הישיבה, קראו מפגינים לשחרור החטופים.
בשעות הבוקר חסמו מפגינים את נתיבי איילון בתל-אביב, באזור מחלף לה גווארדיה. המפגינות סיפרו כי אישה עם וסט כתום, שייתכן כי עבדה במקום, החלה לזרוק לעברן ביצים מכמה קרטונים, שככל הנראה הכינה מראש. האישה נעצרה, כמו גם אחד המפגינים.
בחסימה השתתפו יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן; אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר; יפעת קלדרון, בת דודתו של החטוף עופר קלדרון; שי מוזס, אחיינו של החטוף גדי מוזס; וזהירו, אחיינו של החטוף אברהם מונדר. היא התבצעה בשיתוף עם מפגינות מתנועת "מחאת הנשים", שאמרו כי "כניסה לרפיח משמעותה ויתור על חיי החטופים. אחרי שהבטיחו לנו במשך חצי שנה שרק הלחימה תחזיר את החטופים, כולנו מבינות היום שהדרך היחידה להציל את מי שאפשר עוד להציל היא אך ורק בעסקה".
בתוך כך, ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש אתמול באיחוד-האמירויות עם שר החוץ עבדאללה בן זאיד במעונו הפרטי, במסגרת ביקור מדיני קצר שמתמקד בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה ובמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים. לפיד אמר לבן זאיד בפגישתם כי "הדבר הדחוף ביותר הוא להחזיר את החטופים הביתה, וכל מדינה באזור יכולה להשפיע על העסקה".
השרה מירי רגב התייחסה אתמול גם היא לנושא, ואמרה כי "החזרת החטופים היא המשימה הכי חשובה, ואני מוכנה לשלם כל מחיר כדי להחזיר אותם. אך צה"ל לא יוכל לחסל את יכולות חמאס אם לא ניכנס לרפיח. צריכים לעשות הכול להחזיר את החטופים הביתה ונשלם מחירים קשים - אבל הקו האדום מבחינתי הוא הפסקת המלחמה".