בית משפט השלום בירושלים האריך ביום שישי את מעצרו של אביעד מהצרי, לוחם במילואים, תושב בית אל בן 34. מהצרי חשוד ברצח הנער הפלסטיני עומר חאמד בכפר ביתין הסמוך לרמאללה.
לפי החשד, מהצרי מעורב ברצח הנער שעליו דווח ביום שישי ה–12 באפריל, אז התרחשו מהומות בכמה אזורים באזור בנימין בצל החיפושים אחר הנער בנימין אחימאיר ז"ל. במהלך אותו סוף שבוע באמצע אפריל, עוד לפני היוודע דבר הרצח ז"ל, החלו מתנחלים בפעולות אלימות אינטנסיביות בכפרים באזור בנימין, בדגש על אל–מורייר, דומא וקוסרא.
עורך דינו של החשוד, אריאל עטרי, אמר כי "מדובר בגבר בן 34, אב לשלושה, אדם שומר חוק. הסיבה למעצרו היא שהרכב שלו נצפה נוסע בסביבת המקום שבו ככל הנראה התרחשו האירועים. העובדה הזו אינה מקיימת חשד סביר". עו"ד עטרי גם הביע תמיהה בשל העובדה שמרשו לא היה חשוד ברצח כשנקרא לחקירה והחשד התפתח כשלא שיתף פעולה בחקירה.
במקביל, במהלך סוף השבוע הודיע שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון, על כך שבריטניה מטילה סנקציות נוספות על "קבוצות קיצוניות וארבעה מתנחלים קיצוניים". ההחלטה של משרד החוץ הבריטי היא בעיקר הצהרתית, היא מבטאת פעם נוספת את חוסר האמון במערכת אכיפת החוק הישראלית על רקע חברותם בממשלה של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. קמרון מסר כי ההחלטה התקבלה לאור "עלייה חסרת תקדים באלימות מתנחלים בשנה האחרונה, שבמהלכה האו"ם תיעד כמעט 800 תקריות אלימות מאז אוקטובר".