עימות חריף נרשם בין שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית על טקס הדלקת המשואות, לבין יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. לאחר שרגב הודיעה לאוחנה שהיא מבקשת לבטל השנה את נאומו המרכזי בטקס, ולהשאיר רק נאום קצר במעמד הדלקת משואת הכנסת, אוחנה הודיע לה שאם כך יהיה - הוא לא יגיע לטקס וגם לא משמר הכנסת.
במסגרת העימות בין השניים בסוף השבוע, אוחנה אף הורה למשמר הכנסת לעזוב את החזרות לטקס.
לאחר החלטת רגב, קיימו השנייים ביום חמישי שיחה טלפונית שהסתיימה בניתוק. תחילה, הודיעה השרה רגב על החלטתה ליו"ר הכנסת, שהגיב: "75 שנה בכל שנה הנואם המרכזי הוא יו"ר הכנסת. את לא יכולה לבטל את זה". על כך השיבה רגב: "בטח שאני יכולה. אתה רוצה להגיד משהו, תגיד במשואה". השיחה הקשה הסתיימה כאמור בטריקת טלפון לאחר שאוחנה איים: "אם יו"ר הכנסת לא יהיה, גם הכנסת לא תהיה". לפי ההערכות, רה"מ נתניהו יידרש להתערב בסוגיה הזו ולהכריע.
מלשכתה של השרה רגב נמסר בתגובה: "בניגוד לפרסומים השקריים - נאומו של יו"ר הכנסת לא בוטל. ככל וניתנה הנחיה של יו"ר הכנסת למשמר הכנסת להחרים את הטקס, הרי שיש בכך פגיעה בממלכתיות של הטקס וחריגה מסמכותו".
בתוך כך, כמה קרובי חטופים פנו למנכ"לי ערוצי הטלוויזיה בבקשה שלא לשדר את טקס הדלקת המשואות. "החטופים עדיין בעזה, ואנחנו ניצולי הטבח לא חזרנו לבתינו", ציינו קרובי החטופים בפנייה לראשי הערוצים. "טקס הדלקת המשואות האטום של ממשלת המחדל הוא אצבע בעין שלנו ושל משפחות החטופים”.